Blog > Komentarze do wpisu

Finis Poloniae

Dwa lata temu pisałem, że Polska to wspaniały kraj i wytrzyma rządy PiSu, choć będzie ciężko. Dziś już nie jestem tego pewien. Gospodarka co prawda nadal jest rozpędzona - PO-PSL zostawiły ją w bardzo dobrym stanie, a jedyną zasługą PiS jest to, że jej natychmiast nie popsuły - bezrobocie jest niskie a program 500+ ma krótkotrwale korzystny wpływ na poziom zamożności. Jednak inwestycje zostały zahamowane, co fatalnie wróży na przyszłość, a tłumy Misiewiczów, których jedyną kompetencją jest to, że znają program PiS lub mają w PiS jakiegoś wujka, w praktyce gwarantują, że zarządzane przez nich spółki skarbu państwa i inne ważne instytucje popadną w kłopoty. PiS szykuje ukryte podwyżki podatków (abonament RTV, opłata paliwowa, zmiany w prawie wodnym). Zadłużenie rośnie tak szybko, jak chyba nigdy dotąd. Wbrew wszelkim światowym trendom, Polska stawia na energetykę węglową (co na razie skutkuje koniecznością oficjalnego importu węgla, być może z Rosji!), a PiS z premedytacją niszczy energetykę OZE. Mamieni obietnicami dostaw gazu z Ameryki, coraz bardziej uzależniamy się od dostaw z Rosji. Dalej, armia została katastrofalnie oslabiona: dowódcy pozwalniani, Lubuska Dywizja Kawalerii Pancernej rozbrojona, śmigłowców wielozadaniowych nie ma, o śmigłowcach szturmowych nawet nikt nie wspomina, obrony przeciwlotniczej nie ma (będzie - jeśli będzie - po 2022, ale za to ho, ho, jaka nowoczesna - i jaka droga!), za to za pieniądze przeznaczone na rozwoj sił operacyjnych powstaje prywatna armia ministra Macierewicza. Wokół Macierewicza, werbalnie niezwykle antyrosyjskiego (złodziej zawsze najgłośniej krzyczy "Łapaj złodzieja!"), kręcą się różne dziwne typki, przynajmniej pośrednio powiązane ze służbami rosyjskimi. Ostatnio padła nawet sugestia, że afera taśmowa rozgrywała się z udziałem rosyjskich służb. We wrześniu zobaczymy, do jakiego nieszczęścia doprowadziła minister Zalewska w oświacie, a w październiku, gdy zacznie działać sieć szpitali, doświadczymy załamania opieki zdrowotnej. Na płaszczyźnie międzynarodowej Polska jest izolowana (uchodźcy, rządy prawa, obawa przed rosyjską penetracją, publiczne wystąpienia antyniemieckie i antyfrancuskie naszych władz). Minister Jurgiel chce przywracać PGRy. Minister Szyszko wycina puszczę i drzewa w miastach. Nawet stadnin koni nie oszczędzili!

A gdy wejdą w życie najnowsze PiSowskie ustawy dotyczące prawa - o ustroju sądów powszechnych, o KRS, a przede wszystkim o Sądzie Najwyższym, ta ostatnia zgoszona jako projekt poselski (!), w środku nocy i w środku wakacji - będzie można oficjalnie ogłosić, że Polska przestała być demokratycznym państwem prawa. 

Teoretycznie ustawy te może jeszcze zawetować prezydent, ale raczej nie żywię złudzeń, że dr Duda się na to zdobędzie.

Przestałem w pewnym momencie komentować kolejne PiSowskie, bezprawne zmiany w Trybunale Konstytucyjnym, bo stało się to zupełnie jałowe. Dla porządku więc przypomnę, że po śmierci Lecha Morawskiego, dublera, Trybunał liczy 12 sędziów (przy czym wśród sędziów są osoby nie spełniające konstytucyjnego wymogu wyróżniania się wiedzą prawniczą, jak na przykład ta pani, która nie nadawała się do orzekania w Sądzie Okręgowym, bądź nieskazitelnością moralną, jak pan, który jako adwokat brał od klientów pieniądze, zwodził ich całymi miesiącami, ale żadnych czynności w ich sprawach nie wykonywał), plus trzech sędziów wciąż niezaprzysiężonych przez dr. Dudę, plus dwóch dublerów. Konstytucyjne stanowiska prezesa i wiceprezesa TK pozostają nieobsadzone: Za prezesa uchodzi pani wybrana niezgodnie nawet z uchwalonymi przez PiS przepisami, wiceprezesem zaś mianowano pana, który nie jest sędzią, ale to oni decydują o wyznaczaniu składów i terminów rozpraw. Nie ma więc kto uznać niekonstytucyjności PiSowskich przepisów, a gdy pan Zbyszek przejmie całkowitą kontrolę nad sądami, nawet rozproszona kontrola sądowa konstytucyjności prawa stanie się niemożliwa.

Co dalej, a raczej, kiedy i w jakiej kolejności dalej? Samorządy, media prywatne, cenzura? W 2019 odbędą się jakieś wybory, ale przy tak zmienionej ordynacji i zastraszaniu opozycji, że będzie to operacja czysto fasadowa, jak w Turcji czy w Rosji.

Witaj, Euroazjatycka Unio Gospodarcza!

Dietrich Monten, Finis Poloniae, 1831

P.s. Tak, wiem, że Kościuszko nie wzniósł tego okrzyku. 

P.p.s. Polecam też notkę drakainy.

czwartek, 13 lipca 2017, pfg

Polecane wpisy

TrackBack
TrackBack URL wpisu:
Komentarze
2017/07/13 17:27:11
Tak, to jest koniec demokracji w Rzeczypospolitej. 27 lat i wystarczy. Idioci wybrali, inni idioci stwierdzili, że nie ma różnicy pomiedzy PiSem a PO/PSL i dzieki tym jednostkom wybitnym zakończyliśmy nasz romans z demokracją.
Ja wiedziałem, że taki będzie efekt wyboru PiS, pfg wiedział, x wiedział i wiedział każdy o inteligencji przewyższającej rozwielitke. Nie wiedzial tylko ten który nie chciał wiedzieć. Mają co chcieli.
Nastepny krok? Zostało niewiele - samorządy i media. Samorzady pójdą na pierwszy ogień bo taka jest logika przejecia SN. Skrócona kadendcja, zmiana ordynacji i wio - próba generalna przed wyborami parlamentarnymi. Media zostaną dokladnie w takiej formie jak są w Rosji. Część niezależna robiąca za kwiatuszek.
I będziemy słuchać lamentów lewicy jaka to władza zła, i Bugaje, i Lagierscy, i inne Brony-costsm będą lamentować i pochylać się nad losem Kowalskiego wypieprzonego z pracy za poglady ale dzieki Bugajom etc nie mogącemu odwołać się do sądu pracy. I chuj z nimi, mówiąc szczerze. Chcieli - maja. A tak się zawsze składa że najbardziej w dupę kopani są głupi, biedni i z mniejszości czyli wypisz wymaluj elektorat uberprezesa.
-
2017/07/13 22:23:18
Miałeś, chamie, złoty róg,
miałeś, chamie, czapkę z piór:
czapkę wicher niesie,
róg huka po lesie,
ostał ci się ino sznur,
ostał ci się ino sznur.

Poetów ci u nas wielu było, ten podsumował wszystko bezbłędnie.
-
2017/07/14 01:24:26
A ja wolę fizykę.
-
2017/07/14 01:40:31
-
2017/07/14 01:48:12
To chyba nie po polskiemu.
-
Gość: Mlaskot, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2017/07/14 10:35:01
Prasa wyraza zaskoczenie, ja tez jestem troche zaskoczony, ale zastanawia mnie czy mysliciele z PiS sa zaskoczeni, czy taki byl plan od poczatku. Moze tez znaja reszte planu?

PFG kiedys zalinkowal bloga informatyka logika Marcinkowskiego z UWr "logik czyta konstytucje RP" czy jakos tak, i on tam wyraza nadzieje, ze sedziowie beda personalnie wskazywani przez Ziobre, tak jak to jest w projekcie dla Sadu Najwyzszego.

Jest tez chyba jasne, ze jakkolwiek gwalcona przez bandytow, to ta konstytucja byla do dupy, wystarczy przeczytac rozdzial o KRS i zobaczyc jak koniec koncow sprytnie PiS go wykorzystuje.
-
2017/07/14 11:22:52
Plan jest prosty, uberprezes go wyjawił kilkukrotnie - cała wladza dla niego. Nic więcej ani nic mniej. Ja zaskoczony nie jestem. Nic a nic. To jest logiczny krok po rozwaleniu TK. Nastepne będą samorzady i wybory. Nie ma co się łudzić. Jeśli TERAZ dokladnie TERAZ tego nie powstrzymamy to w Polsce nie bedzie wolnych wyborów i dojdzie do wojny domowej. Tak poprostu do wojny domowej. Teraz jest ostania chwila aby zatrzymać to szaleństwo.
-
Gość: x, *.free.aero2.net.pl
2017/07/14 11:34:54
@Mlaskot

Najlepsza konstytucja jest bezbronna wobec nagiej przemocy i w niczym nie pomoże, jeśli np. rząd literalnie rozstrzela TK, SN i resztę prawników. Nawet tak nieprecyzyjna, jaką mamy, Konstytucja nie pozostawia cienia wątpliwości co do tego, że rząd PiS do spółki z Andrzejem D. świadomie i celowo łamią prawo, a w szczególności ustawę zasadniczą. Co więcej, jest to jasne co najmniej od czasu odmowy wydrukowania wyroku TK (drukuj, Beata!), reszta jest tylko całkiem logiczną konsekwencją tego "przestępstwa założycielskiego". Jedynym, czego jeszcze brakuje Jarosławowi K. do zaprowadzenia dyktatury, jest umoczenie służb mundurowych w przemoc wobec bezbronnych obywateli - już od dawna próbuje policję i wojsko w to wmanewrować, byle duperelę próbując przedstawić jako zamach stanu ze strony opozycji, teraz spróbuje ponownie. Od pewnego momentu każdy członek gangu musi mieć niewinną krew na rękach, żeby nie przyszło mu do głowy opuszczenie szeregów szajki. Niezmiernie wiele zależy, zwłaszcza teraz, od postawy kadry dowódczej i poszczególnych funkcjonariuszy formacji mundurowych, i to jest ostateczny i rozstrzygający sprawdzian III RP: czy zbudowane przez nią służby stoją w obronie porządku konstytucyjnego, czy są jedynie zbieraniną najemników gotowych wykonać dowolnie zbrodnicze rozkazy.
-
2017/07/14 12:07:10
@
A jak myslisz po co jest robiona cała szopka z WOT? Na szczęście rekrutacja idzie jak krew z nosa, ale znów nie ma co się łudzić za rok będą mieli jakieś 5 tys. chłopa wyszkolonych na tyle aby spuścić łomot demonstrantom bo do niczego innego ta formacja w obecnym kształcie sie nie nadaje.
W ramach odczytywania planu i pytań czy w ogóle był/jest jakiś plan to przypominam, że utworzenie WOT było pierwszą rzeczą którą Macierewicz zrobił, wbrew wojskowym którzy świetnie wiedzieli do czego ta formacja się będzie nadawać. I przypomnę, ta formacja powstała po trupach ok. 400 pułkowników i generałów którzy bądź sami rzucili papiery bądź zostsli zwolnieni. Macierewicz uznał, że WOT jest wazniejszy od całego SGWP, kilku dowództw brygad i diabli wiedzą ilu jednostek nizszego szczebla!
Co, zrobił to bo uważa, że WOT nas przed inwazją Rosji i Specnazem obroni? Kolesie po 16 dniach szkolenia? Poważnie? A może od samego poczatku chodzilo o zrobienie WaffenPiS?
-
2017/07/14 12:07:55
Mialo byc:
@x
-
Gość: Mlaskot, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2017/07/14 12:30:31
PT dyskutanci, ryzykujac blad tak jak w poprzednim watku gdy nazbyt dumnie stwierdzilem ze nikt z nas byc moze nie zna sie na rolnictwie a okazalo sie ze znaja wszyscy poza mna, chcialbym zauwazyc ze plan "cala wladza dla niego" po pierwsze jest wyjasnieniem leniwym i niczego nie wyjasniaja, na przyklad dlaczego ponad rok temu taki Marcinkowski tak ochoczo cieszyl sie na ten plan, po drugie niewykonalny, bo cos z ta wladza trzeba chciec zrobic. Podobnie z "zadna konstytucja sie nie obroni", co jest wytlumaczeniem dlaczego ta jest taknzalosna, ze gros ustroju zawiera w trzech slowach, a tamngdzie sili sie na specyficzne procedury zostawia takie nie dziury, nie okna, a futryne na niewstawione drzwi nawet bez tabliczki nie wchodzic.
-
Gość: Mlaskot, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2017/07/14 12:31:19
W domysle ta futryna jest tu bo sa drzwi co wynika z tradycji prawniczej. Lol.
-
Gość: x, *.free.aero2.net.pl
2017/07/14 12:32:50
@Yellow/WOT

To jest oczywiste. Ale równie oczywiste jest, że jeśli regularne wojsko zechce zareagować, to rozpędzi WOT w parę dni (na pewno tego typu decyzje nie będą podejmowane pochopnie, bo to oznaczałoby setki zabitych; mówimy jednak o scenariuszu, w którym wpierw to WOT używa broni przeciwko cywilom), choćby nawet formacja ta była liczniejsza niż obecnie i choćby wzmocniono ją, doraźnie uzbrajając do walki z opozycją kryminalistów, jak na Ukrainie za Janukowycza. Dlatego kluczowa będzie postawa sił zbrojnych i policji.
-
Gość: x, *.free.aero2.net.pl
2017/07/14 12:43:18
@Mlaskot

Nie wiedzieć czemu zakładasz, że to PiS ma jakiś plan. Ja od dawna sądzę, o czym wielokrotnie tu pisałem, że plan ma jedynie Jarosław K., a istotą tego planu jest dokumentne rozpieprzenie kraju i zgnojenie Polaków tak, by przez stulecia z tego się nie podźwignęli. Ta hipoteza badawcza konfrontowana z rozwojem wypadków na razie idealnie mi się sprawdza, zobaczymy, co dalej. PiS jako całość planu Nadprezesa oczywiście nie zna (są tam liczni durnie, koniunkturaliści i szuje, ale osób o skłonnościach autodestrukcyjnych pewnie niewiele), swoje plany prawdopodobnie mają Zbigniew Z., Mariusz B., Beata S. czy Andrzej D., ale dopóki szeregowy poseł nie pożegna się z życiem, każde z nich wezwane na żoliborski dywanik podkuli pokornie ogonek i zostawi mokrą plamę; i tyle tych ich planów.
-
Gość: Mlaskot, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2017/07/14 13:02:36
No ma plan. Jesli ten Marcinkowski ponad rok temu sie z niego cieszy, a my myslimy ze zartuje, a teraz sie okazuje ze to byl plan, to znaczy ze jest jakis intelektualny plan.
-
Gość: x, *.free.aero2.net.pl
2017/07/14 13:18:51
Wielki mi plan; jeśli o tym samym myślimy, to opiszę go w paru linijkach: skoro według Konstytucji organem powołanym do kontroli konstytucyjności aktów prawnych jest TK, to rozwalmy tę instytucję na samym początku, a potem nie musimy już przejmować się Konstytucją (oczywiście w procesie zastępowania TK wydmuszką też wielokrotnie złamiemy Konstytucję, ale ponieważ ludność naszego kraju ma pamięć nie lepszą niż rozwielitka, a wyobraźnię nie lepszą niż pierwotniak pantofelek, to po paru miesiącach jakoś przywyknie, a po roku zapomni, że w ogóle była jakaś Konstytucja). Ponieważ organem stwierdzającym ważność wyboru jest SN, to rozwalmy SN, a będziemy mogli bez przeszkód fałszować wybory. Rozwalanie SN oczywiście też odbędzie się z pogwałceniem Konstytucji, ale patrz wyżej. Itd. itp. Strasznie wyrafinowane to intelektualnie - Zero, Płaszczak i Adrian do dziś nie całkiem rozumieją, jak to działa, ale skoro działa, to czemu nie.

Warunkiem koniecznym i wystarczającym, by ten wielki plan działał, są oczywiście szczególne predyspozycje i upodobania sporej części narodu do życia w ciemnej d[ziurze], nawet jeśli przez przypadek na chwilę został wys[tawion]y na światło dnia. Nigdy dość przypominania, że we Włoszech to samo prawo reguluje życie na południu i północy, z zupełnie odmiennymi rezultatami. My żyjąc pod niemiecką konstytucją i tak radzilibyśmy sobie gorzej niż Niemcy pod polską - taka gmina.

-
Gość: Mlaskot, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2017/07/14 13:23:20
Okazuje sie, ze prof. Stepien tez uwaza ze to byl plan, nawet podobno opisany w jakichs ksiazkach

wyborcza.pl/7,75398,22090810,jerzy-stepien-to-nie-tylko-zamach-na-sad-najwyzszy-ale-rowniez.html
-
Gość: grzes, *.adsl.proxad.net
2017/07/14 13:26:46
Ewentualnie celem tego wszystkiego może być powrót do znanej dobrze sytuacji w której Polska stanie się malutkim, nic nie znaczącym krajem, który w całości pracuje na rzecz kościoła. Gospodarka praktycznie nie działa, ale co tam, przecież młodzi wyjeżdżają i wracają z dolarami. Ważne jest, żeby tak zaindoktrynować obywateli, żeby nie wyobrażali sobie, że mogłoby być inaczej.
Zadna wojna domowa nas nie czeka. Oprócz kilku blogów (jak ten) nikt nawet nie protestuje przeciwko temu co PiS robi. A robi jeszcze gorzej niż likwidowanie instytucjonalnych podstaw demokracji w Polsce, udało mu się mianowicie zatruć przestrzeń w której ludzie wymieniają poglądy. Jak to możliwe, na przykład, że w Polsce istnieją apteki lub lekarze, którzy powołując się na swoje sumienie odmawiają wykonania czynności przewidzianych przez prawo w stosunku do ich zawodu? Przecież powinno się im odebrać możliwość wykonywania zawodu, tak jak nikt nie tolerowałby rzeźnika odmawiającego zabijania zwierząt! Albo istnieją jeszcze prawa i sądy, albo już nie, ale w takim razie trzeba to wszystkim pokazać.
Dzisiaj w Polityce artykuł pt. Dlaczego Kościół nie reaguje gdy w Polsce łamana jest demokracja. Przecież nikt normalny nigdzie nie widziałby w tym nic dziwnego, Kościół jest, był i będzie antydemokratyczny. Tylko w Polsce udało się tak ogłupić ludzi, że wierzą że tak nie jest.
-
Gość: Mlaskot, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2017/07/14 13:37:21
Wlasnie we Frondzie jest przedruk fragemtow tego wywiadu Stepnia zatytulowany "Ale wyją" i są pod nim niezwykle ciekawe komentarze ludzi wielkiej wiary...
-
Gość: Mlaskot, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2017/07/14 13:44:53
Byly. Juz nie ma, moze jeszcze beda.

Bylo cos o tym ze hierarchowie kosciola powinni wydac zakaz publicznych wypowiedzi Stepniowi...
-
2017/07/14 14:09:09
@mlaskot
Jesli masz inne lepsze wytłumaczenie to dawaj! Podziel sie swoimi nieleniwymi i wyjasniajacymi teoriami. Na co czekasz? Nie wstydź się!

@x/wot
Całkowicie się zgadzam. Co wiecej Macierewicz tez sie zgadza i dlatego konsekwentnie rozpieprza wojska operacyjne.

@grzes
Wojna domowa.
Wszystko zmierza w tym kierunku.
Konstytucja->TK->SN->wybory->zamieszki->strzelanie do ludzi->wojna domowa.
No chyba ze uwazasz, ze PiS rozmontowal bezpieczniki i przejął sądy bo lubi rozmontowywac i przejmowac dla rozmontowywania i przejmowania. Ja takiego optymizmu nie podzielam. Cale rzady PiSu mozna podsumawac jedynym zdaniem; cała wladza dla uberprezesa. A jesli cala to nie po to aby zaraz ja CALA oddac ponizanej przez niego opozycji aby ta opozycja za pomoca wladzy zrobila mu z dupy wiadomo co. Ergo wladza ma zostac przy prezesie na zawsze. Jak tego dokonać? Proste, nie wazne kto glosuje ale kto liczy i kto zatwierdza proces liczenia. Tyle. A potem to juz z gorki. Protesty sie wotem rozpędzić. I po sprawie. Tylko ze nie bedzie po sprawie. Bo ktos moze odpowiedziec ogniem. Bo jakas jednostka moze się zbuntowac etc.
Chodzi mi o to, ze scenariusz wojny domowej jest jak najbardziej realny i co najgorsze wszystko zmierza w tym kierunku.
Jeszcze jedno. Jesli się mylę to sie mylę. Jesli sie nie myle to poleje sie krew. Jesli o mnie chodzi wolalbym zrobic wszystko aby sie nie polala -> zatrzymac szalenstwo Kaczyńskiego.
-
Gość: Mlaskot, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2017/07/14 14:22:57
Nie mam teorii. Nie mam tez zolci ani potrzeby szastania slowami, wyzycia sie i ciskania.
-
2017/07/14 14:27:37
@mlaskot
Świetne. To z łaski swojej daruj sobie komentowanie moich postów bo wiesz skoro jedyne co masz do powiedzenia to "eee nieee" to zbyt duzo to nie wnosi poza tym ze zaznaczyles swoja obecnosc w niezwykle wyrafinowany sposob piszac "eeee nie" za pomocą kilkudziesieciu rzeczowników, czasownikow, przymiotnikow i przyslowków.
-
Gość: x, *.free.aero2.net.pl
2017/07/14 14:28:34
@Mlaskot

A, to jak większość narodu. Dobrze się składa, bo idą wakacje i można odpocząć od całego tego syfu; a wracać z nich będzie się już do zaprowadzonego przez PiS porządku.
-
Gość: chińska_telewizja_centralna, 83.238.158.*
2017/07/14 14:34:04
@grzes
"Zadna wojna domowa nas nie czeka. Oprócz kilku blogów (jak ten) nikt nawet nie protestuje przeciwko temu co PiS robi"

Co więcej, jakieś 80-90% Polaków to prawicowcy (szczególnie młodzież). Nominalnie ponad 90% rodaków to katolicy. Prawicowe media, NSZZ Solidarność i Kościół katolicki jak zwykle popierają PiS i nic nie wskazuje na to, aby miało się to zmienić.
Ale to nic nowego - przed wojną większość narodu popierała Endecję, chociaż nie dopuszczano jej do władzy.

Czas po prostu pogodzić się z faktem, że Polacy są generalnie prawoskrętni. A po '89 roku wcale nie musiało tak być...
-
Gość: Mlaskot, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2017/07/14 15:00:37
Yellow, nie sympatyzuje z Pisem, nie rozumiem go. Nie znam programu Razem, strona jest nieaktualna i nieaktualizowana, przedstawiaja sie slabo. Ale za zadne skarby nie chcialbym byc w jednym szeregu z Toba.

Przeczytalem tez wpis Drakainy cytujacy co mysliciel pisal o podziale wladzy... prawodawczej i wykonawczej.

To jedna z takich pulapek Pisu, jak mi tlumaczyl kiedys zwolennik: w Polsce nie ma tego podzialu, bo ministrami sa poslowie...

Byc moze w tym jest problem ze zrozumieniem o co pisowi, przede wszystkim jego zwolennikom pokroju Marcinkowskiego czy innych profesorow chodzi. Nie o co chodzi Kaczynskiemu, analizowaniu jego psychiki i zaslon dymnych, rozbudowanych teorii endeckich, a to cos o trojmorzu itp. Latwo sie wdac w takie pseudoteorie. Latwo tez zapisac wiekszosc ludzi do kretynow i meszkancow gminy podniemieckiej.
-
2017/07/14 15:11:26
@Mlaskot
pełna zgoda, członkowie rządu bezwzględnie nie powinni łączyć tych stanowisk z byciem posłami, poza powodami politycznymi, także z powodów praktycznych: nie da się rozdwoić, a rząd pracuje (teoretycznie) non stop, także w czasie sesji parlamentarnych.

Nawiasem mówiąc, poszperałam dziś z kolei po pierwszych konstytucjach w kwestii trójpodziału.

@yellow-tiger
Re: poeci
Kochanowski był jeszcze bardziej dosadny:
"Nowe przysłowie Polak sobie kupi,
Że i przed szkodą, i po szkodzie głupi."
-
2017/07/14 15:15:38
@mlaskot
Uff ulżyło mi.
Teraz z calym spokojem mozesz sie zajac nie tworzeniem pseudoteorii i nieanalizowaniem, i niezrozumieniem pisu, czyli tym co ci swietnie wychodzi.
-
Gość: Mlaskot, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2017/07/14 15:22:44
Wole byc nieporadny niz obracac sie w towarzystwkie kogos kogo reka swierzbi zeby dac w pysk.
-
2017/07/14 16:01:37
@mlaskot
Wszystko o mnie wiesz. Rozgryzles mnie Szerloku. Bo przeciez oczywistym jest, ze jeśli ktos jest emocjonalnie nastawiony do rozpieprzania swojego panstwa to od razu oznacza to ze chce dac w pysk.
Rownie oczywistym jest ze skoro świnie patrza sie w niebo to beda latać.
-
Gość: Mlaskot, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2017/07/14 16:06:54
Nie woem i nie chce wiedziec. Jak udowodnil pan wiele razy na tym blogu i innych, jest pan nastawiony emocjonalnie przede wszystkim na slowna napierdalanke i w pierwszym rzedzie obrywaja ludzie tacy jak ja.
-
Gość: chińska_telewizja_centralna, 83.238.158.*
2017/07/14 16:18:03
@yellow tiger

Mnie osobiście wystarczy stek przekleństw, którymi od dawna raczysz nas na tym blogu (mogę zacytować kilkadziesiąt twoich niecenzuralnych wypowiedzi) oraz ogólne wzmożenie emocjonalne, pasujące bardziej do, powiedzmy, Pawła Kukiza. Ja też wolałbym mieć za sąsiada w bloku kogoś innego (a jeśli bym już miał ciebie, to postarałbym się wygłuszyć ściany).

PS. Niedawno w Poznaniu widziałem wykonany sprayem napis: "PiS=AWS-BIS". Graffiti przetrwało na murze kilkanaście lat.
-
2017/07/14 16:18:06
@mlaskot
Ciesze sie ze wiesz lepiej odemnie na co jestem nastawiony.
eot
-
2017/07/14 16:19:43
@chinska
Nastepny. To wyglusz. Broni ci ktos?
-
Gość: chińska_telewizja_centralna, 83.238.158.*
2017/07/14 16:27:58
@yellow tiger
"To wygłusz. Broni ci ktos?"

No ja bardzo chciałbym, żeby twoje nerwowe i nic nie wnoszące posty na tym blogu nie pokazywały mi się po prostu na ekranie. Niestety - nie ma tak dobrze.
-
2017/07/14 16:54:43
@chinska
Widzisz ja mam tak samo, a jednak ci nie mowie czy masz czy nie masz pisać. Po prostu gdy pierwsze dwa zdania mocno wskazują na twój standarowy wpis p.t. liberalowie winni to nie czytam. Proste jak swinski ogon.
-
Gość: chińska_telewizja_centralna, 83.238.158.*
2017/07/14 17:02:44
...ale o wiele bardziej niż przekleństwa, oburzają mnie twoje wypowiedzi typu "idioci wybrali". Co zmieni nazywanie ludzi w ten sposób? Myślisz, że uogólnionemu wyborcy PiS (zakładając, że taki tu zagląda) zrobi się wstyd tylko dlatego, że go obrażasz? Nie wybrali "idioci", tylko ludzie zmanipulowani przez prawicę, konserwatystów i kościół. Większość wyborców PiS to wbrew pozorom w miarę normalni ludzie (tak, wiem że zdarzają się oszołomy, ale stanowią oni może 20-30% wyborców PiS). Większość to normalsi, tyle że przez dekady poddani prawicowej presji intelektualnej polskich elit: mediów, polityków, edukacji i kościoła.

Zwyczajni ludzie sami z siebie nie są w stanie obronić się przed tą presją. Oczywiści - ty czy pfg, czyli wykształceni czytelnicy "Wyborczej", umiecie, ale nieinteresująca się polityką i czytująca "Życie Celebrytów" Barbarella Caban z Koziej Wólki już nie. To samo jest też powodem popularności Putina na rosyjskiej prowincji.

Owszem, zwyczajni ludzie czasami umieją obronić się przed chamską propagandą typu "wróg zrzuca stonkę ziemniaczaną" (i to tylko pod warunkiem, że jest robiona ordynarnie - bo wtedy widzą, że to nieprawda), ale nie przed presją Kurskiego, który wałkuje prawicowe bzdury, mieszając je z faktami. Jeśli ludziom przez 30 lat wmawiano, że lewica to zło, złodziejstwo i bolszewizm, to już raczej zdania nie zmienią.

Chcę powiedzieć, że lud rzeczywiście nie wie co robi, głosując na PiS - ale ta ignorancja to nie jego wina, to wina szeroko pojętych elit, które powinny przez ostatnie trzy dekady popychać go w lewo, a popychały w prawo (bo Papież-Polak, bo Solidarność, itd). Wobec tego nie nazywałbym wyborców PiS "idiotami", tylko ofiarami manipulacji ideologicznej, uprawianej zarówno przez prawicowych cyników, jak i prawicowych regularnych maniaków.

Mówiąc obrazowo - Polska to wysoki budynek, który był od 30 lat za bardzo przechylony w prawo, więc w wypadku większego tąpnięcia grozi mu zawalenie. Mieliśmy bezmyślnych architektów.
-
Gość: Mlaskot, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2017/07/14 17:20:47
Idioci czy zmanipulowani, roznicy w podejsciu do bezwolnej masy to nie robi. To sa wciaz leninowskie figury reotryczne, tylko stosowane przeciw boszewizmowi ktory sie tu na naszych oczach roztacza. Tylko tyle mamy do powiedzenia?

Drakaina daje sie zlapac w pulapke i popiera mojego pisowskiego rozmowce, ze na przyklad w UK nie ma podzialu wladz bo czlonkowie izby gmin sa ministrami &c.

Marcinkowskiemu ciezko zarzucic ze jest jakos skrzywdzony przez nie wiadomo kogo i odreagowuje, wyglada na to ze cieszy sie calkiem serio i ma jakies logiczne podstawy. Nie chce jednym marnym kontrprzykladem naruszac tego pogladu PFG wyrazonego w poprzedniej notce, ze do PiS dopisuja sie tylko ludzie nikczemni, zmanipulowani albo przegrani ktorym sie nie udalo i zachorowali (przykladow szczegolnie wsrod profesorow nie brakuje), bo nie z powodu przykladow sie z nim nie zgadzam, a fundamentalnego podejscia do odmiennych pogladow z zawoalowana "wyrozumialoscia".

Ciesze sie, ze do tego co bylo, kompromisu w odsuwaniu problemow, nie ma juz powrotu. Martwi mnie, ze naprawa moze dlugo nie nastapic z powodow wymienianych przez Chinska.
-
2017/07/14 17:29:09
@chińska
"Chcę powiedzieć, że lud rzeczywiście nie wie co robi, głosując na PiS - ale ta ignorancja to nie jego wina, to wina szeroko pojętych elit, które powinny przez ostatnie trzy dekady popychać go w lewo, a popychały w prawo (bo Papież-Polak, bo Solidarność, itd)."

Nie przez trzy dekady. Przez lekko licząc cztery stulecia. Narzekanie na to, na co narzekamy tutaj, jest już tekstach siedemnastowiecznych postępowych publicystów, bo u nas bardzo zdecydowanie zwyciężył taki najbardziej reakcyjny potrydencki katolicyzm, który z lekkim tylko modernistycznym makijażem ma się świetnie do dziś. Fetyszyzowana, nie tylko przez katolicką prawicę, rola kościoła pod zaborami też była co najmniej ambiwalentna. Za PRL takoż nie jest to jedynie świetlana historia. A to jest najpotężniejsze narzędzie prawicowego rządu dusz.
-
2017/07/14 18:03:03
@chinska
Ty nazywasz zmanipulowanymi ja idiotami. Tak sie dziwnie sklada że zmanipukawac idiote mozna zdumiewajaco latwo a nie idiote nieco trudniej. Jak widac na zalaczonym obrazku manipulacja przebiegla nad wyraz prosto ergo idioci.

I skad ci przyszlo do glowy ze nazwanie rzeczy po imieniu ma cos zmienic w postrzeganiu swiata przez nazwanych? Czy nienazwanie mnie idiotą przez jakiegos mubdrego z PiSu zmieniloby moje postrzeganie tej bandy? Wolne zarty.

Reszty nie komentuje bo to znow ta sama płyta.

@drakaina
Trudno się nie zgodzić. Ale to przypomina narzekanie Afryki na a) kolonializm, b) zbyt sprzyjajace warunki atmosferyczne i c) nadmiar surowców naturalnych. Tak sie sklada ze sa tam kraje które sie z tej puapki wyrwaly choc zdecydowana wiekszosc nadal w niej siedzi.
Nam się prawie udało... do tej pory najlepiej w regionie. Co daje nieco do myślenia.
-
2017/07/14 18:13:29
@yellow_tiger

Najlepiej w regionie? Tyle że w regionie zasadniczo jesteśmy otoczeni państwami protestanckimi, gdzie jest lepiej, i prawosławnymi, gdzie jest gorzej... Więc nie za bardzo wiem, o czym mówisz. Państwami o podobnej do nas historii kulturowo-religijnej są w Europie przede wszystkim Hiszpania, Włochy, Portugalia, Austria i Irlandia - wszędzie bardzo silna pozycja bardzo konserwatywnego kościoła katolickiego, dyktującego bardzo wiele w kulturze, ale i polityce. A na tle tych państw wypadamy akurat najgorzej...
-
2017/07/14 18:48:47
Lepiej jest na wegrzech, slowacji, czechach, rumunii, Bulgsrii, Litwie, Litwie I Estonii, no o ekssojuza nie włączam? Juz o tym bylo pisane. Linki byly dawane. Poza Czechami startujacymi z poziomu 2x my, wszedzie place średnie, mediany i minimalne sa nizsze niz u nas a w Czechach nie odbiegaja od naszych. Wszelkie dostepne badania (linki rowniez podane byly) pokazuja ze Polska najlepiej zwalcza biedę. Tak po prostu jest, no chyba że zaczniemy sie porownywac do eksDDRu i zapomnimy o 1.8 biliarda (10^12) (!) Euro wpompowanych w ten ~20milionowy kraj.
Po prostu przez ostatnie ~25lat robilismu rzeczy z głową. Nie robilismy glupot typu prywatyzacja kuponowa czy ochrona panstwowych molochow (poza gornictwem ktore potem i tak zreformowalismy tak ze daj boze kazdemu). I tak przez 25 lat przegonilismy od zawsze od nas bogatsze Wegry i doszlismy do poziomu od zawsze niedostepnych Czech. To jest miara tego co sie tu wydarzylo a nie to ze ciagle jesteśmy biedniejsi od Niemiec czy innej Francji. Co dosc mocno wskazuje, ze ograniczenia historyczne mozna stosunkowo latwo pokonać i że one tak naprawdę nie maja wiekszego znaczenia ale za to robią za swietna wymówkę.

Wybacz ale porownywanie Polski do krajow ktore po wojnie nie zaznaly dobrodziejstw komunizmu jest rownie dobre jak porownywanie Polski do jakiegos katolickiego kraju w Afryce. Sens ten sam. Btw w zeszlym roku przegonilismy Portugalię...
-
Gość: Mlaskot, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2017/07/14 19:16:59
Co ciekawe minister Warchol dzisiaj w senacie porownywal swoj nowy KRS do rozwiazania hiszpanskiego. Na co PO odpowiedziala nastepujaco: ze to wyimki bez kontekstu, oraz narusza zasade przyzwoitej legislacji. Nie powiedzieli jaki jest ten kontekst, a ja pamietam jak Morawski w zywe oczy twierdzil ze zasady przyzwoitej legislacji w konstytucji nie ma, bo sie ja wywodzi z trzech slow ze jestesmy "demokratycznym panstwem prawa", ale on nie wywodzi i co mu zrobisz. Zamurowalo mnie bo mial racje, 200+ artykulow, a o ustroju decyduja deliberacje uczonych o krotkim art. 2.
-
2017/07/14 20:09:14
@yellow_tiger
Zaraz zaraz, ale ja mówię o "lepiej" w sensie dominacji populistycznej prawicy i podatności ludzi na manipulacje tejże, a nie o gospodarce, bo zasadniczo od tego się zaczęło, a nie od gospodarki. I ani przez chwilę nie mówiłam o gospodarce, tylko o sytuacji politycznej.

Skądinąd mam wrażenie, że akurat w Estonii gospodarczo jest lepiej.
-
2017/07/14 20:59:11
@drakaina
Hmmm to podatnosc Wegrow (Orban) Slowakow (Fico, Meciar czy jak im tam) czy Czechow (dowolny jeden plus nie do pobicia Klaus) jest mniesza gdyż? Przy nich wszystkie nasze rzady jawia sie jako istoje odpowiedzialności i rozsadku. Przy czym dla mnie nie ma najmniejszego znqczenia czy pipulizm jest z lewa czy prawa oba sa rownie zabójcze. O Bulgarii i Rumunii szkoda gadac. Jedyne gdzie jest lepiej (na moje oko) to kraje baltyckie bo one dostaly za komuny duzo bardziej w dupe od nas i po prostu jeszcze pamietaja z czego wyszli. My juz zapomnielismy. Wzorca religijnego tu nie widze.

A z gospidarka ma to bardzo duzo wspolnego. Tam gdzie do wladzy dorywaja sie populisci wszesniwj bądź pozniej dochodzi do spowolnienia wzrostu. To wlasnie dlatrgo udalo nam sie przegonic Wegrow i dogonic Czechy. Polska byla niezwykle odporna na popilizm. Nie to ze nie probowano ale jakos nie wychodzilo. Wyszlo teraz... od razu z grybej rury. Kretyni obiecali a idioci zaglosowali.
-
pfg
2017/07/14 23:11:14
@mlaskot - starałem się napisać wyraźnie, że nie chodzi mi o wyborców PiSu.

Nie wiem, dlaczego prof. Jerzy Marcinkowski popiera PiS, ale ja generalnie nie wiem i nie rozumiem, dlaczego dużo moich wykształconych znajomych ich popiera. Weźmy na przykład smoleńskich profesorów z mojego instytutu, o których wspominałem. Albo kilku moich dobrych kolegów, ba, przyjaciół z młodości, wykształconych, oczytanych, znacznie zamożniejszych ode mnie. Wyobrażam sobie, że im się Polska rządzona przez Platformę nie podobała (mnie zresztą też się nie podobała), co gdy się nałożyło na na bardzo patriotyczne wychowanie (jak u mnie - nawiasem mówiąc, ukochany, ubóstwiany niemalże ojciec mojej mamy był przedwojennym zwolennikiem endecji; zabili go Sowieci, a mnie po nim zostało "f") i katolicyzm (jak u mnie), skłoniło ich do dostrzeżenia w PiSie tarczy przed europejskim kosmopolityzmem, laicyzmem i niszczeniem cywilizacji chrześcijańskiej, a może też - tego nie jestem pewien - niemieckim rewanżyzmem w kostiumie europejskiej polityki spójnościowej. Albo po doświadczeniach komunizmu nienawidzą lewactwa, a nie dostrzegają różnicy pomiędzy programem PO a Razem, choć to Platformy serdecznie nie znoszą, wręcz nienawidzą, gdyż w ich oczach Platforma to programowo lewactwo, a osobiście złodzieje i krętacze (Razem uważają za nieistotnych, więc niegroźnych popaprańców). Albo doszli do wniosku, że w tym niebezpiecznym świecie silna władza jednego człowieka jest dla Polski lepsza, niż jakieś tam rozlazłe ciamciaramciam? Nie wiem. No cóż, tak czy siak dokonali błędnego wyboru, jak sądzę. Ale zapewne nic ich nie przekona, że białe jest białe, a czarne jest czarne :-)

Nie wiem, czy pisałem, ale ja się z Marcinkowskim poznałem osobiście i przez pewien czas utrzymywaliśmy kontakty także pozasłużbowe, no, może pół-pozasłużbowe. I osobiście wydaje mi się, że wiem, dlaczego on popiera PiS, ale jest to oparte na tak wątłej podstawie, że nie warto o tym pisać. Nb, Marcinkowski jako swój oficjalny adres podaje "ul. Wstrętnego Komucha F. Joliot-Curie". Proszę sprawdzić.
-
pfg
2017/07/14 23:26:42
@chinska, @yellow - a wy znowu swoje. Dostrzegam tu pewną jedność przeciwieństw i pewien fatalizm. Skoro większość Polaków jest idiotami lub są dogłębnie skażeni przez katolicyzm, to na cóż nam przyszło? Przecież ani idioci w oka mgnieniu nie zmądrzeją, ani katolicy nie porzucą swojej wiary, tym bardziej, jeśli główną zachętą, aby się zmienili, są kierowane pod ich adresem obelgi. Zostaje nam więc trwanie Polski w jej niezmienionym kształcie duchowym jeszcze przez długie lata i można co najwyżej liczyć na to, że na zasadzie fluktuacji na chwilę znów odwróci się na Zachód. To bardzo smutna perspektywa. W dodatku niezgodna z tym, że przez 26 lat nam się jednak udawało!

Nie wątpię, że ludzi całkiem głupich jest w Polsce sporo, podobnie jak całkiem sporo jest fanatycznych, a przynajmniej ciasnogłowych katolików, ale pytanie, czy oni naprawdę dominują. Otóż nie, myślę, że nie dominują, a jedynie obecnie rzucają się w oczy, gdyż Jarosław Kaczyński posiadł fantastyczną, nieprawdopodobną wręcz umiejętnośc wydobywania i ogniskowania tego, co w naszym społeczeństwie jest najgorsze.
-
pfg
2017/07/14 23:44:31
@grzes - ależ polska gospodarka działa wciąż całkiem dobrze! Nie wierz tej polonofobijnej francuskiej propagandzie :-) Polska gospodarka działa dobrze - oczywiście z uwzględnieniem jej pół-peryferyjnego statusu względem gospodarek Zachodu - i dlatego nastroje społeczne są obecnie w Polsce całkiem dobre. A młodzi ludzie, owszem, wyjeżdżają, ale bardzo niewielu wraca, co najwyżej przez jakiś czas przysyłają do Polski pieniądze, i nie dolary, ale funty, euro czy korony.

Oczywiście gdy PiS nas już całkowicie oderwie od Zachodu, masowe wyjazdy ustaną - z prostego powodu: na dowód osobisty jeżdzić już nie będziemy mogli, a PiS będzie reglamentował wydawanie paszportów. Jak za komuny. Przecież to są bolszewicy, antykomunistyczni bolszewicy.

Wojny domowej ani nawet czegoś w rodzaju Majdanu nie będzie - no i dobrze - choć nie wykluczam, że prędzej czy później dojdzie do brutalnego pacyfikowania opozycyjnych demonstracji przez policję i/lub bojówki.
-
2017/07/15 00:03:12
"Nie wątpię, że ludzi całkiem głupich jest w Polsce sporo, podobnie jak całkiem sporo jest fanatycznych, a przynajmniej ciasnogłowych katolików, ale pytanie, czy oni naprawdę dominują. Otóż nie, myślę, że nie dominują, a jedynie obecnie rzucają się w oczy, gdyż Jarosław Kaczyński posiadł fantastyczną, nieprawdopodobną wręcz umiejętnośc wydobywania i ogniskowania tego, co w naszym społeczeństwie jest najgorsze."
Amen.

"Zostaje nam więc trwanie Polski w jej niezmienionym kształcie duchowym jeszcze przez długie lata i można co najwyżej liczyć na to, że na zasadzie fluktuacji na chwilę znów odwróci się na Zachód. To bardzo smutna perspektywa. W dodatku niezgodna z tym, że przez 26 lat nam się jednak udawało! "
Nie do końca. Raczej to, że bez zjednoczenia się bedzie kicha bo glupkow jest wiecej. Udawalo nam się bo nikt przed uberpresem nie wpadł na pomysł adresowania programu wyborczego do bardzo specyficznej grupy. No, do diabła, mowimy o patrii od wybuchów. Ja nie wiem co trzeba mieć w glowie zeby sobie nie zadac prostego pytania: skoro oni w to wierza to chyba sa niespelni rozumu, czyz nie? A skoro tak to czy sa oni zdolni do racjonalnego rzadzenia czy zrobia rozpierduche w imie diabli wiedzą czego, a skoro nie wiadomo w imie czego to na 100% w imię wladzy dla wladzy. Skoro ja jestem w stanie to dosc proste pytanie zadac to chyba inni tez sa? Tu zakladam szczodra wersje p.t. wierza w zamach. Wersja p.t. sa tak cyniczni, ze graja na tym z buta ich eliminuje z wyborczej wykiczanki bo jesli robią to, to nie zawachaja sie przed niczym aby wladze uzyskac i jej nie oddac. Tak czy siak trzeba miec mocno nie pokolei w glowie aby na nich glosowac albo byc zepsutym do cna czlowiekiem.
Jednak z jakis powodow czesc ludzi, tych wydawaloby sie bardziej ogarniętych, tego nie zrobila. Efekty znamy.
Jedynym wyjsciem z sytuacji jest zjednoczenie opozycji i pogonienie PiSu do pierdla. Innej drogi nie ma. Niestety część tego prostego spostrzezenia nie rozumie. Co mnie przerasta. Po prostu przerasta, bo różnić się można ale nie wtedy gdy niszczone sa ramy ktore pozwalaja nam sie roznic i wprowadzany jest system jedynej slusznej wiary w prezesa.
-
Gość: redneck, *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
2017/07/15 09:28:46
@yellow... a może to nie wyborcy są idiotami, może tzw. klasa polityczna, czy elity nie mają nic do zaoferowania, poza narzekaniem na to że społeczeństwo nie dorosło... itd. kto ma jakiś sensowny program poza zniszczeniem PiS'u , uległością wobec zachodu lub wschodu i 'żeby było tak jak było', gdzie jest analiza przyczyn przegranych wyborów? - wszystkiemu winien Putin sam jeden miesza się w politykę całego świata potężny prawie jak Wałęsa który sam jeden wodził za nos SB i kto wie kogo jeszcze, .... może to elity trzeba zlikwidować? (akurat właśnie wczoraj Francja świętowała rocznicę zburzenia Bastylii.... ) PiS może nie mieć sensownego programu, ale co z tego? , jeżeli 'społeczeństwo' nie dorosło to może czas zakończyć demokrację, tyran byłby śmieszny gdyby został wybrany demokratycznie - sam musi sięgnąć po władzę inaczej nie zasługuje na nią.... więc sięga. nie, to jeszcze nie jest koniec... z całą pewnością może być gorzej, znacznie gorzej.
-
2017/07/15 09:38:34
15.07.2017 2:30
R.I.P. Rzeczypospolita Polska
-
2017/07/15 12:53:51
"demokratyczna" opozycja renormalizacjami usiłuje obronić zło które było, a PiS spełnia obietnice wyborcze
-
2017/07/15 18:57:19
@redneck
Ach, ach, czyli sprowadzajac do parteru liderzy zli a ludzie dobrzy. Och. Super. A teraz pytanie jakie jest prawdopodobieństwo wystąpienia chuja typ uberprezes? No, spore. Jak się bronić? A! To jest ten moment gdy ludzie wybierają. I czasami idioci przeważają.
Tak naprawdę to caly twoj wywód jest potwierdzeniem mojej tezy. Ale ok. Polemizuj dalej...
-
Gość: grzes, *.adsl.proxad.net
2017/07/15 20:06:46
Nawet lepiej: Redneck dotyka sedna problemu. Jeżeli mianowicie demokracja nie była doskonała, to nalepiej ją całkowicie zniszczyć. Dziś w Wyborczej Kaczyński mówi że w polskim sądownictwie były nadużycia i wszyscy rozumieją, że trzeba je zniszczyć.
A zaczęło się od Jedwabnego. Kaczyński został wybrany ponieważ polski wyborca był głęboko urażony tym, że ktokolwiek ośmiela się mówić o Jedwabnym. Polak nie jest bowiem nigdy winny, Polak jest ofiarą a winni są inni. W szczególności zaś żydzi, bo zabili Chrystusa.
-
2017/07/15 20:49:57
Matko...
-
2017/07/15 20:51:15
Grille ploną...
-
2017/07/15 21:31:27
Brawo tiger.
-
Gość: pantarej, 142.118.84.*
2017/07/16 00:09:38
@ Grzes

Zaczelo sie od tego, ze Geffrey Sachs przyjechal do Polski i stwierdzil "Nic nie wiem o tym kraju, wiec zalozymy ze to jest Boliwia".
Nie wystarczy mowic, dobrze jest mowic madrze.
-
Gość: x, *.free.aero2.net.pl
2017/07/16 00:45:29
Odnotowuję miłe zaskoczenie: na zorganizowanej pod Pałacem Namiestnikowskim przez Razem demonstracji przemawiali reprezentanci licznych i zróżnicowanych środowisk polskiej lewicy, nie wyłączając "lewackiego skrzydła" KOD-u. Nawracającym tematem tych wystąpień była, oprócz obrony konstytucyjnego porządku prawnego (a zwłaszcza trójpodziału władzy), potrzeba zjednoczenia sił całej opozycji i zawieszenia sporów ideowych w obliczu utraty demokratycznych warunków do toczenia tych sporów. Co najważniejsze, na koniec poproszono zgromadzonych o wzięcie udziału w niedzielnej demonstracji KOD-u pod Sejmem.

Późno, bo późno, ale jednak coś się rusza w dobrą stronę; mam nadzieję, że Nowoczesna czy PO zachowają się równie odpowiedzialnie.
-
Gość: pantarej, 142.118.84.*
2017/07/16 01:09:56
Jeszcze o Jedwabnym

Biali ludzie stosuja:
1. zasade odpowiedzialnosci indywidualnej, a wiec nie ma zadnego "Polacy...."
2. zasade domniemania niewinnosci

-
Gość: grzes, *.adsl.proxad.net
2017/07/16 10:02:59
@yellow Chcę powiedzieć, że niesłusznie nazywasz idiotami wyborców Kaczyńskiego. Oni tylko bronią swojej godności. Pancerne brzozy i sztuczne mgły to dla nas idiotyzmy. Dla nich też, ale jeszcze bardziej szokujące jest w ich oczach wyobrażanie sobie, że jedynie słuszny Prezydent, udający się w świętej misji do Katynia po prostu zginął w głupim wypadku. To jest zupełnie nie do pojęcia, przeczy podstawom ich wizji świata, które skądinąd są magiczne. Więc lepiej bajać o zamachu, bo to musiał być według nich zamach.
Ich celem nie jest zniszczenie inaczej myślących, raczej ich nawrócenie. Więc żadnej wojny domowej nie będzie, chyba, że ktoś znowu będzie próbował zniszczyć ich iluzję...
To wszystko zresztą już braliśmy, regulację nastrojów społecznych przez więcej lub mniej wydanych paszportów, kościół nawołujący do spokoju i oddawania cesarzowi tego, co cesarskie, kolejki po wódkę...
-
Gość: x, *.free.aero2.net.pl
2017/07/16 10:20:13
@Grześ

W jeszcze gorszej sytuacji poznawczej od wyborców są posłowie i inni funkcjonariusze PiS-u. Niektórym coś już powolutku przebłyskuje, ale kto z ludzi jest w stanie szczerze przyznać, choćby przed sobą, że swoje stanowisko zawdzięcza głównie temu, że jest durniem i/lub nieudacznikiem i/lub osobnikiem kompletnie umoczonym (haki, zawieszony proces sądowy) i/lub kompletną szują? Lepiej więc pochylmy się nad nimi z troską zamiast bezdusznie z nich szydzić. Jak już się to wszystko skończy, z przyczyn humanitarnych chyba należałoby im przyznać jakieś specjalne renty, a najcięższym przypadkom może nawet wikt i kwaterunek na koszt skarbu państwa.
-
2017/07/16 10:23:33
@grzes
"Dla nich też, ale jeszcze bardziej szokujące jest w ich oczach wyobrażanie sobie, że jedynie słuszny Prezydent, udający się w świętej misji do Katynia po prostu zginął w głupim wypadku. To jest zupełnie nie do pojęcia, przeczy podstawom ich wizji świata, które skądinąd są magiczne"
Czekaj, czy to nie wypełnia definicji idioty? Takiego człowieka który nie przyjmuje rzeczywistości ale jej wyimaginowana wersję a potem sie dziwi ze samolot napędzany magicznym pyłkiem ze skrzydelek wróżki nie lata. Jak dla mnie wypelnia. Ale ok. Załóżmy że oni nie sa idiotami tylko walcza/bronia o swoją godność. Po pierwsze ktoś im ją zabrał? Bo samolot sie rozbił? Jesli ktoś uważa że jego godność zastała naruszona bo samolot się rozbił to well jest zgadnij kim.
Wiesz problem z iluzjami jest taki, że ich nie trzeba niszczyć one same się niszczą bo rzeczywistość ma dziwną tendencję do rozbijania iuzji, co prowadzi do dość zabawnego spostrzeżenia, że skoro rzeczywistość itd ale żyją w iluzji która itd to z tego wynika że nie rzeczywistość ale wróg chce ich iluzję zniszczyć. Zgadnij kto jest wrogiem. I zgadnij czy będą nawracać czy pałować i do pierdla wsadzać? Przedstaw sobie 00Ziobro jak nawraca. Albo Błaszczykowskiego a najlepiej Brudzińskiego. Oni będą nawracać na 100%. Za pomocą akumulatora podpietego do genitaliów.
-
Gość: grzes, *.adsl.proxad.net
2017/07/16 13:07:34
Nie, Yellow, iluzje nie są przeciwieństwem rzeczywistości, iluzje ją tworzą. Popatrz: całe masy ludzi wierzą od tysięcy lat, że życie zaczyna się po śmierci, albo że świat stworzony został przez istotę dobrą i sprawiedliwą. Wierzą wbrew oczywistości.
Co do idiotów, to są to jednostki. Natomiast takie zbiorowości jak większość obecnie żyjących pełnoletnich Polaków (opowiadających się za PiSem) wyznają swoje poglądy z takich czy innych historycznych powodów. Jeżeli chcemy zmienić ten stan rzeczy, musimy najpierw zrozumieć te powody. Dlatego uważam, że nazywanie ich idiotami oddala nas od znalezienia antidotum na to szaleństwo.
-
2017/07/16 13:40:34
Tylko ty zakladasz ze statystyczny wyborca PiSu nie odbiega od statystycznego Polaka z wyjatkiem poglądów politycznych. Ja zas stawiam śmiała teze ze sie zasadniczo różnią. Mowiac prosto średnio sa głupsi od średniego Polaka. Ta hipoteza tłumaczy ich zachowanie, tlumaczy hasla wyborcze PiSu (wystarczy nie krasc, nie dajcie sobie wmówić ze sie nie da - da sie, nie dajcie sobie wmówić że nie ma pieniedzy etc), tłumaczy jakoś ich kadr (brak jednego kompetentnego człowieka), tlumaczy poziom ich wypowiedź i na samym końcu tlumaczy ich ciągłe łykanie gadki p.t "zaraz wyjaśnimy Smoleńsk" po 2 latach od objecia władzy przez PiS. Średnio inteligentny człowiek znacznie wczesniej by sie polapal, że coś tu się nie zgadza. Wyborca PiSu się nie połapał...
-
Gość: chińska_telewizja_centralna, 83.238.158.*
2017/07/16 16:43:14
Polska polityka ostatnich 25 lat miała twarz Stefana Niesiołowskiego: wzorcowy opozycjonista, wzorcowy prawicowiec, wzorcowy katolik. Oczywiście nie tylko on, ale to właśnie Niesiołowski jawi mi się jako wzorzec z Sevres polityka III RP. Kiedy myślę o ikonicznej postaci polityka tamtej epoki, staje mi przed oczami właśnie on: rycerz Maryi, walczący z lewicą, aborcją i marihuaną.

Z takim towarzystwem oczywiście nie byliśmy w stanie zbudować postępowego, europejskiego, liberalnego społeczeństwa. Ta nasza postępowość i europejskość była zawsze pozorna, bo gdzieś w tle (domyślnie) byli Jan Paweł II, "chrystianizacja Europy" i wnoszenie do niej konserwatywnych wartości jako posagu. W drugim szeregu rzekomo "proeuropejskiego" obozu stały Gowiny ze swoim "Unia tak, ale...". Unia Z Wartościami. Naszymi.
-
Gość: pantarej, 142.118.84.*
2017/07/16 22:17:08
-
Gość: x, *.free.aero2.net.pl
2017/07/17 00:26:49
Kolejna budząca nadzieję wiadomość: na wieczornym proteście pod gmachem SN na warszawskim pl. Krasińskich pełno było młodych (18-30 lat) uczestników.
-
2017/07/17 09:56:41
Tymczasem polecam porównanie Wiadomości TVP o wczorajszych protestach (16.07.2017, 19:30) ze zbiorem cytatów z propagandy z czasów stanu wojennego:

jedyniesluszne.blox.pl/2017/07/wpis.html
-
2017/07/17 11:51:08
@anuszka
Dzięki wielkie!
Wczoraj w ramach sesji masochistycznej obejrzałem 15min(dłużej nie szło) TVPInfo. Bardzo mi się podobają eksperci, już nie z UW czy innego UJ tylko z Wyższej Szkoły Menadżerskiej w Warszawie. Taki pluralizm ma bardzo pozytywne skutki, po pierwsze wiem dlaczego ten zawodnik zostal zatrudniony właśnie w takiej szkole i po drugie dowiedziałem się o istnieniu owej szkoły wyższej.
Ale najbardziej podobała mi się odpowiedź Michnika, która jak łatwo zgadnąć była główną osią programu o demonstracji. Podobała mi się bo po zamianie na liczbę mnogą i po dodaniu znaku zapytania na końcu dokładnie wyraża mój stosunek do tych ludzi.
-
Gość: Mlaskot, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2017/07/17 12:43:03
Ciekawe ze komunisci przynajmniej starali sie miec jakies argumenty. A to ze opozycja nie ma programu, a to ze KPN ma kotwice w symbolu, wiec to zbrojne powstanie. Akolici PiS potrafia tylko bredzic o "opozycji totalnej" i sarkać na samo istnienie polowy spoleczenstwa.
-
2017/07/17 12:43:57
bialystok.wyborcza.pl/bialystok/7,35241,22104262,kolegialna-decyzja-biografia-krola-disco-polo-na-antenie-publicznego.html
Zostawię to bez komentarza. Każdy może wnioski wyciągnąć co do targetu PiSu.
-
2017/07/17 14:10:35
@grzes, @yellow
Dla nich też, ale jeszcze bardziej szokujące jest w ich oczach wyobrażanie sobie, że jedynie słuszny Prezydent, udający się w świętej misji do Katynia po prostu zginął w głupim wypadku. To jest zupełnie nie do pojęcia, przeczy podstawom ich wizji świata, które skądinąd są magiczne.

No, to jest teza, którą ja głoszę już bodaj od 2010: Ludzie nie godząc się na absurdalność i przypadkowość świata, skłonni są raczej wyznawać najdziwniejsze teorie spiskowe, niż uznać, że jakieś znaczące, istotne wydarzenie - a śmierć prezydenta Kaczyńskiego i tylu innych osób w katastrofie z pewnością była takim wydarzeniem - miało miejsce, ot, tak: miało miejsce, choć nikt go nie zaplanował. Zaszło na skutek splotu fatalnych okoliczności i głupich, łatwych do uniknięcia błędów.

Przypadkowość nagłej śmierci tylu osób godzi w godność człowieka: Śmierć powinna mieć jakiś sens, jakieś znaczenie, a tu - nic? Mgła i fakt, że ktoś nie przeszedł jakiegoś szkolenia, oraz że bał się gniewu przełożonego? No bez jaj...

Przypadkowość katastrofy pod Smoleńskiem stoi w sprzeczności z wiarą w tryumf człowieka nad materią. Uczono nas w szkole i w zasadzie ciągle nam się powtarza, że człowiek, jego nauka i technika, pokonuje trudności, zwalcza choroby, dokonuje wynalazków, podbija przestworza - a tu ktoś twierdzi, że głupiego lądowania sprawnego samolotu na lotnisku, na którym ten sam samolot, po części z tą samą załogą, lądował trzy dni temu, nie potrafiono przeprowadzić? No nie może być! A jeszcze jest to sprzeczne z boskim przykazaniem "Czyńcie sobie ziemię poddaną" - a tu raptem miałoby się okazać, że człowiek bywa bezradny wobec przypadkowych, niezaplanowanych, beznamiętnych czynników zewnętrznych?! Hipoteza, iż katastrofę zaplanowali i zorganizowali jacyś źli ludzie, paradoksalnie, przywraca wiarę w ludzkość.

Credo quia absurdum.[/]

@grzes
A poza tym Ich celem nie jest zniszczenie inaczej myślących, raczej ich nawrócenie
. To chyba zbytni optymizm. Tak, ich pierwszoplanowym celem jest nawrócenie inaczej myślących, ale jeśli łatwo i szybko nie da się tego osiągnąć, to inaczej myślących trzeba wykluczyć, wyeliminować symbolicznie: niech sobie będą, skoro muszą, byle nie mieli nic do powiedzenia, a swoim widokiem nie urażali prawowiernych. O fizycznej eliminacji (na razie?) nikt nie mówi.
-
2017/07/17 15:29:13
@pfg, immienik_moj
Dobra, może się nie rozumiemy. Ja w żaden sposób nie podwarzam tego co mówicie. Ba ja się z tym co piszecie 100% zgadzam, tylko idę krok dalej, i stwierdzam że ludzie z taką przypadłością są no ten tego głupi. Gdyby tylko chodziło o ten jeden jedyny przyczynek to bym z nie wyskakiwał z tym czym wyskoczyłem, ale to jest jeden i wielu, bardzo wielu przyczynków.
Cześć z nich podałem, jest ich znacznie więcej. Weźmy taką kulturę; zaczynamy od Pietrzaka humoru bardzo lubianego wśród wyborców PiSu, przez poziom TVPiS (no sorry to samo w sobie mówi dokogo PiS kieruje swój przekaz) a skończymy na obsadzie dyrektorka wiadomego teatru. Jakie wnioski można tylko z tego wyciągnąć na temat targetu PiSu? Wybitni intelektualiści? Średnia polska? Mocno poniżej średniej? Dla mnie wiadomo.

Popatrzmy na kady. Mam komentować czy zadowolimy się zmodyfikowaną encyklopedyczną definicją kunia? A skąd się biorą kadry? Z partii, a skad się biorą czlonkowie patrii? Przekaz im odpowiada. A kadry które podziwiamy i te które są mniej widoczne/newidoczbe to są lokalni mózgowcy, lokali tytani intelektu, ci inteligentni. Mowiac prosto ta partia cierpi na poważny deficyt intelektu.

I tak jest ze wszystkim. Gdzie nie patrze po ich wyborcach to widzę bardzo wyraźne znaki deficytu intelektualnego. Tyle.
-
Gość: pantarej, 142.118.84.*
2017/07/17 15:59:14
Nie wiem czy nie dac sie zabic to oznaka braku inteligencji. Bauman ostrzegal ze eksterminacja "nieudacznikow" to tylko "kwestia czasu".
-
Gość: grzes, *.adsl.proxad.net
2017/07/17 16:00:12
@pfg. Sprawiłoby mi wielką przyjemność gdybyśmy głosili te same tezy. Ale nie, ja nie mówię o jakiś tytanach wysiłku metafizycznego, którzy 'nie godząc się na absurdalność i przypadkowość świata' wolą wiarę w zamach. Ja mówię o ludziach dla których LK reprezentował dobro w starciu z diaboliczymi sprzymierzeńcami Tuskiem i Putinem. To 'dobro' co zawsze musi zwyciężyć. O ludziach ukształtowanch od dziecka na bajaniach księdza proboszcza i na kretyńskiej indoktrynacji szowinistycznej w szkole.
Dokładnie ta sama różnica co z yellow tigerem: to nie są idioci, to są ludzie tak sformatowni. Ja sam nie wiem co oznacza ryzyko wiecznego potępienia, bo w nie nie wierzę. Ale jestem przekonany, że pod groźbą piekła osoba wierząca nie ma żadnej możliwości przeprowadzenia racjonalnego wyboru. (Dysponujących odpowiednimi danymi racjonalnych wyborców, którym nie udaje się wybrać tego co dla nich dobre jestem jak najbardziej skłonny nazwać 'idiotami'). I nie jest to powód, szanowny x, do dania im zapomogi; jest to powód żeby wreszcie doprowadzić do rozdzielenia między państwem i kościołem.
-
Gość: pantarej, 142.118.84.*
2017/07/17 16:12:10
Polecam komentarz uzytkowniczki "kuzynka.edyta" 16/07/2017 na blogu andsola
andsol.wordpress.com/2017/07/14/miejcie-litosc/

Pisze tam kuzynka "Szefostwo natychmiast zareagowalo.......". To jest to o czym pisalem - ta slynna tolerancja jest pochodna kapitalistycznych stosunkow produkcji. Wiec w waszych pogladach i dzialaniach nie ma ladu ani skladu. A czy to rzeczywista tolerancja, czy anomia? to juz inna sprawa.
-
Gość: pantarej, 142.118.84.*
2017/07/17 16:54:23
@ Anuszka
Wasze wyobrazenia na temat nowoczesnosci sa z 1965 roku. U nas od 20 lat funkcjonuja jako moda retro. Ktora tez sie juz zdazyla znudzic.
www.youtube.com/watch?v=DEly-bm5eU0
-
Gość: x, *.free.aero2.net.pl
2017/07/18 00:16:40
@Grzes

Miłością płonąc do abstraktów,
najbardziej nienawidzą faktów,
fakty teoriom bowiem przeczą,
a to jest karygodną rzeczą.
(Szpotański)

Moje osobiste fakty - no dobrze, niech będzie, że moje anecdata - czyli te dotyczące mnie samego, moich krewnych, przyjaciół i znajomych, wskazują dość wyraźnie, że wyznawanie wiary chrześcijańskiej (w wersji KRK) jest raczej skośne (i w niezłym przybliżeniu ortogonalne) do stosunku wobec działań PiS i kwestii rozdziału państwa od Kościoła. Nie wykluczam, że ta grupa ludzi nie jest szczególnie reprezentatywna dla polskiego społeczeństwa en gros, jest ona jednak wystarczająco duża, bym bardzo sceptycznie traktował próby kreślenia tu jakichś twardych implikacji.
-
Gość: pantarej, 142.118.84.*
2017/07/18 03:06:45
-
Gość: x, *.free.aero2.net.pl
2017/07/18 09:38:29
-
Gość: x, *.free.aero2.net.pl
2017/07/18 10:02:48
A kaczka była bardziej przebiegła niźli wszystkie inne stworzenia w kraju Polan. Ona to rzekła do Broszki: Czy rzeczywiście Suweren zabronił wam uchwalać prawa i rządzić tym krajem? Odpowiedziała kaczce: Uchwalać nowe prawa i rządzić krajem Polan możemy, tylko Konstytucji tknąć nam nie wolno. Wtedy rzekła kaczka: Nic się wam nie stanie. Ale Suweren wie, że jeśli złamiecie Konstytucję, to sami staniecie się jako Suweren. O, tu mam taki pakiecik gotowych ustaw, nie musisz nawet czytać. Wówczas Broszka spostrzegła, że Konstytucja aż prosi się o złamanie i że posłuży to zdobyciu władzy. Pchnęła więc ustawy do Sejmu i przekazała Adrianowi do podpisu. A wtedy otworzyły się im obojgu oczy; obstawili się więc wysokimi barierkami.
-
2017/07/18 16:58:33
@x
Fajne komentarze pod twitem Arlukowicza.

Z innej beczki.
Maziarski zrobił dość zabawną kompilację cytatów jak to nazwał PiSowcow z tylnych ławek/drugiego rzedu. Jak łatwo zgadnąć wybijającą się jednostką jest posłanka Pawłowicz. Nie ważne co dokldnie mówi ale wniosek z tego jest prosty; nastepna w kolejce jest cenzura/ograniczenie wolności mediów/zniszczenie mediów niezależnych od PiSu. Zależnie co będzie łatwiejsze/szybsze.

Mam taki pomysł na mały zakład.
Kto obstawia, że pierwsze pójdą pod młotek samorządy?
Kto obstawia, że media?
Ktoś obstawia coś innego?
Zwycięzca poza wieczną chwałą bedzie mógł przez miesiąc podpisywać się tytułem Wielkiej Szklanej kUli w skrócie Wielka/i Szu.

Ja ciągle obstawiam samorządy.
-
pfg
2017/07/18 17:07:20
Media.
-
Gość: x, *.free.aero2.net.pl
2017/07/19 01:17:22
No cóż, po świeżutkim wybuchu szczerości szeregowego posła nie wykluczyłbym całkiem nawet próby wprowadzenia nad ranem stanu wyjątkowego. Ale jeśli kamratom z PiS-u uda się go odpowiednio szybko i skutecznie naszprycować psychotropami, to może jednak sprawy nie pójdą aż tak ostro i w tym przypadku obstawiałbym kolejność: media, uczelnie, NSA, PKW, NGO-sy, samorządy. Media na początek, dlatego że za wszelką cenę PiS będzie chciał uniemożliwić koordynację dalszych protestów, a spróbuje się tym zająć przed uzurpacją kolejnych sfer władzy. Uczelnie zaraz potem, bo to duże i stosunkowo opiniotwórcze środowiska zdolne generować skuteczny opór bez pośrednictwa mediów, zwłaszcza po rozpoczęciu roku akademickiego. Z samorządami będą się bali coś poważniej kombinować przed wyborami samorządowymi, bo już sparzyli się na "Warszawie od morza do Tatr"; chyba że do tego czasu całkiem spacyfikują media, SN i PKW, więc będą przekonani, iż mogą bezkarnie sfałszować wyniki głosowania.

Pewną zagadką pozostaje min. Jarosław "niech tylko dowiem się, w którą stronę wiatr wieje" Gowin. Jutro jeszcze raczej gipsu wnuczkowi nie zdejmie, ale do jesieni - kto wie...