Blog > Komentarze do wpisu

Gęba

Ktoś zapytał, czy są jakieś kraje, z którymi Polska od czasu objęcia rządów przez PiS, poprawiła, a przynajmniej nie pogorszyła relacji dyplomatycznych? Odpowiedź jest taka: Białoruś, Chiny, być może Węgry. No i San Escobar.

W ostatnich dniach pogorszyliśmy sobie relacje z Izraelem i żydowską diasporą, przyprawiając sobie, a może tylko odświeżając, gębę rasistów i antysemitów. Wszystko za sprawą nowelizacji ustawy o IPN. 

Kluczowy fragment nowelizacji brzmi:

Kto publicznie i wbrew faktom przypisuje Narodowi Polskiemu lub Państwu Polskiemu odpowiedzialność lub współodpowiedzialność za popełnione przez III Rzeszę Niemiecką zbrodnie nazistowskie lub za inne przestępstwa stanowiące zbrodnie przeciwko pokojowi, ludzkości lub zbrodnie wojenne lub w inny sposób rażąco pomniejsza odpowiedzialność rzeczywistych sprawców tych zbrodni, podlega karze grzywny lub karze pozbawienia wolności do lat 3. Wyrok jest podawany do publicznej wiadomości. Przepis ten stosuje się do obywateli polskich i do cudzoziemców.

W uzasadnieniu do nowelizacji napisano, że chodzi o karanie za używanie sformułowań "polskie obozy koncentracyjne", "polskie obozy śmierci". Ale w tekście nowelizacji takie sformułowanie nie pada. Zresztą ściganie jakiegoś dziennikarza amerykańskiego czy holenderskiego, albo tego izraelskiego polityka, Yaira Lapida - który, nawiasem mówiąc, dotąd utrzymywał, że jego rodzina mieszkała na terenie Węgier i Jugosławii, dziś zaś twierdzi, że jego babkę zamordowali "Niemcy i Polacy" - było, jest i będzie kompletnie nierealne. Należy się obawiać, że prawdziwym celem ustawy jest zamknięcie ust historykom i publicystom, w tym polskim historykom i publicystom, którzy twierdzą, że Polacy w czasie wojny mordowali Żydów. No bo mordowali. Fizycznie lub wydając ukrywających się Żydów Niemcom. Czy wszyscy Polacy? Jasne, że nie. A może większość? Też nie. Wobec tego, jak dużo Polaków mordowało Żydów? Tego akurat nie wiadomo, ale wydaje się ze wszech miar prawdopodobne, że było ich o wiele więcej, niż gotowi bylibyśmy przyznać. I PiS postanowił zakazać dyskusji na ten właśnie temat.

Czy z tego wynika, że Janowi Tomaszowi Grossowi groziłyby trzy lata więzienia za Sąsiadów? Albo Timothy'emu Snyderowi (lub jego wydawcy) za Czarną ziemię? Co prawda ustawa wyłącza odpowiedzialność autorów publikacji naukowych, więc ci historycy i ich wydawcy kary by uniknęli, ale autor recenzji prasowej lub ktoś, kto by się na te książki powołał w polemicznej dyskusji, już nie.

Dla równowagi, czy Polacy pomagali Żydom? Tak. Czy wszyscy Polacy? Jasne, że nie. A może większość? Niestety, też nie. Czy dużo Polaków pomagało Żydom? Dość dużo, choć mniej, niż chcielibyśmy w to wierzyć, nawet pamiętając, że w ukrycie jednej żydowskiej rodziny często musiało być zaangażowanych wiele osób. I jakie kary za to groziły. I że na Zachodzie, wśród Żydów i szerokiej publiczności, stan prawny w okupowanej Polsce jest zupełnie nieznany.

Nowelizując ustawę, PiS zderzył się z bardzo silnymi emocjami po stronie Żydów, w Izraelu i gdzie indziej. Wielu Żydów ma nastawienie antypolskie, choć jednocześnie to prawda, że Polska przez lata bardzo niewiele robiła, aby to nastawienie odwrócić, o powojennych pogromach i antysemickiej kampanii z marca 1968 nie wspominając. Po 1989 poczyniono sporo wysiłków, aby z jednej strony odkłamać naszą własną historię, z drugiej, aby zwalczać antypolskie stereotypy, z trzeciej, aby przywrócić pamięć o Żydach w samej Polsce. Duże zasługi położył tu między innymi prezydent Lech Kaczyński. Obecna nowelizacja, kto wie, czy nie zaprzepaszcza te wszystkie starania. Bo Żydzi - i ci nastawieni antypolsko, i nastawieni propolsko, i neutralna, jak sądzę, większość - są bardzo czuli na punkcie mówienia prawdy o Zagładzie. Tymczasem Polska, zamiast dyskusji, edukacji, uznania win i zwalczania niesprawiedliwych stereotypów, proponuje knebel, jednocześnie domagając się znaczniejszego uhonorowania naszych Sprawiedliwych. O których zresztą sama Polska nie dba.

Jak pisze portal OKO.Press,

Jedynym krajem, który ściga za pomawianie narodu za popełnienie lub współudział w zbrodni, jest Turcja.  W Rosji za rozpowszechnianie fałszywych informacji o działaniach ZSRR podczas II wojny Światowej grozi kara grzywny do 300 tysięcy rubli lub do 3 lat pozbawienia wolności. Teraz do tego grona dołącza Polska.

Bardzo kiepsko to wygląda.

Tabliczka drogowa

poniedziałek, 29 stycznia 2018, pfg
Tagi: ustawa o IPN

Polecane wpisy

  • Ustawa 2.0

    Na Uniwersytecie Warszawskim trwa protest przeciwko reformie nauki, przygotowanej przez wicepremiera Jarosława Gowina, który swoją reformę nazywa "Konstytucją d

  • Źli ludzie

    PiSowska większość w Sejmie właśnie zgodziła się na zatrzymanie i tymczasowe aresztowanie posła Platformy, Stanisława Gawłowskiego, pod dętymi zarzutami korupcy

  • Wokół ustawy - 2. Świadomość historyczna

    Dyskutuję prywatnie na temat ustawy - i na inne tematy też - z moim wieloletnim, serdecznym, wrażliwym znajomym, z którym się kompletnie nie zgadzam. W

TrackBack
TrackBack URL wpisu:
Komentarze
Gość: mlaskot, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2018/01/29 22:29:56
To nieprawda, że badania naukowe byłyby wyłączone. Prawnie PRL też zwalczał tylko tezy "wbrew faktom", a urząd na Mysiej powołano do zwalczania twierdzeń "niezgodnych z rzeczywistością". Jaki to miało skutek dla faktów i rzeczywistości wszyscy wiemy.

Poza tym jest to prawo napisane specjalnie dla Grossa. Taki przykład podawało ministerstwo sprawiedliwości na komisji uzasadniając projekt, że "Gross pod to podpada". Chodzi o to żeby prokurator zbadał i sąd zdecydował w jakim stopniu książka Grossa jest naukowa, na przykład czy Gross jest archeologiem i ma tytuł do wypowiadania się o badaniach archeologicznych.
-
Gość: , *.dynamic.chello.pl
2018/01/29 23:04:26
dotąd utrzymywał, że jego rodzina mieszkała na terenie Węgier i Jugosławii, dziś zaś twierdzi, że jego babkę zamordowali "Niemcy i Polacy" to nie jest sprzeczne, spora część węgierskich Żydów zginęła w Auschwitz.
-
pfg
2018/01/29 23:31:45
@dynamic - ale w Auschwitz to nie Polacy zabijali.
-
Gość: , *.dynamic.mm.pl
2018/01/30 14:06:38
Jest pan fizykiem i powinien pan mieć jakieś pojęcie o rozumieniu zdania.

''Kto publicznie i wbrew faktom przypisuje Narodowi Polskiemu lub Państwu Polskiemu odpowiedzialność lub współodpowiedzialność za popełnione przez III Rzeszę''

Czyli chodzi o przypisywanie zbrodni popełnionych przez Niemców a nie przez Polaków. Zbrodnie popełniane w obozach koncentracyjnych były przecież popełniane przez Niemców. Potem wspomina się o jakiś zbrodniach przeciw pokojowi , więc chodzi chyba o rozpętanie wojny.
-
Gość: , *.dynamic.mm.pl
2018/01/30 14:12:53
Jeszcze odnośnie Grossa. Niech pan powie co pan myśli o tym wielkim ''historyku'' który nie ma nawet dyplomu z historii, który powiedział że Polacy zabili więcej Żydów niż Niemców i mało to być rzekomo nawet 100 tysięcy.
-
Gość: mlaskot, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2018/01/30 14:57:08
Uwagę zwrócił na siebie dr Duda. Gdy się pojawił w Pałacu jedną z niewielu wymienianych przez endecję zalet było, że patrzcie jak się ładnie dogaduje z tymi Żydami, prawdziwy nieustraszony mąż stanu tak jak Lech.

Ale teraz Żydzi skrzywdzili jego wypowiadając Polsce WOJNĘ HYBRYDOWĄ.

Jestem zdumiony reakcją władz izraelskich na ustawę o IPN. Na arenie międzynarodowej toczą się różne gry i niestety bardzo dużo jest dezinformacji na temat Polski - mówił w programie TVP "Gość Wiadomości" prezydent Andrzej Duda. - Dezinformacja, te fake newsy to taka swoista forma narzędzia wojny hybrydowej.
-
2018/01/30 19:12:50
Ciekawe, czy prawnicy zaczną robić kasę na zapisie "wbrew faktom". W sumie historycy jako biegli też mogą na tym zarobić. Ja tam bym od razu nastawiła się na taką specjalność, gdybym była adwokatem (albo historykiem XX w.). Takie procesy mogłyby się ciągnąć latami, jak o błędy lekarskie...
-
2018/01/30 22:16:14
@Kasa na zapisie wbrew faktom.
Raczej nie. Tu chodzi o efekt mrożący. Wiele osób uzna, że nie warto ryzykować kariery akademickiej. A Ci mieszkający poza Polską albo te polskie procesiki będą ignorować, albo wręcz będą się chwalić wyrokiem wydanym przez negacjonistów. Ale tak na marginesie, to w tych zapisach jest więcej niejasnych sformułowań. O tym, kto zalicza się do Narodu Polskiego jak wiemy decyduje władza, więc grupki fanów Hitlera się nie zaliczają, ale pojedynczy dziennikarz mediów partyjnych już może. Nie wiadomo też za bardzo, co to takiego jest Państwo Polskie. Jako byt wirtualny jest niezdolne do dokonania zbrodni. Jeśli uznać, że Państwo Polskie reprezentują jego władze, to należy zadać pytanie które (szczególnie w okresie 1939-1990)? No i pytanie kto to taki jest ten rzeczywisty sprawca - szczególnie przy obronie sprowadzającej wykonawcę do roli bezwolnego narzędzia zbrodni?

@Niech Pan powie co Pan myśli o Grossie
Nie wprowadza w Polsce negacjonistycznej cenzury.

@Prawo napisane pod Grossa
Niekoniecznie. IMO bardziej jest skrojone pod dręczenie Polaków niepodzielających oficjalnych narracji polityki historycznej mówiących o nieskazitelności Polski. Czyli sporej części opozycji. Tak czy inaczej możemy spodziewać się wylewu literatury w światowych księgarniach, przy której twórczość Grossa będzie wyglądać niewinnie.
-
pfg
2018/01/30 23:01:04
@dynamic - nie bardzo rozumiem, zwłaszcza jeśli chodzi o te obozy koncentracyjne. Bardzo proszę, proszę spróbować postawić przed sądem Yaira Lapida albo tysiące (!) internetowych komentatorów, którzy od soboty użyli hasztaga #polishdeathcamps. Liczy pan realistycznie na jakąś skuteczność?

Ale pomińmy te niemieckie obozy. Weźmy Jedwabne. Albo jeszcze lepiej kilka, kilkanaście - nawet nie wiadomo, ile ich było - podobnych, ale gorzej udokumentowanych pogromów. Czy Polacy ponoszą za nie "odpowiedzialność lub współodpowiedzialność"? A gdyby miało się potwierdzić, że sprawcami byli Polacy, to czy mówienie o tym oznaczałoby przypisywanie jakichś win Narodowi Polskiemu? Bo jeśli nie, to po co ta ustawa?

Owszem, chodzi o efekt mrożący. Żeby nikt o żadnych Polakach nie ośmielił się powiedzieć, że mordowali Żydów i w ogóle zachowywali się paskudnie.

Odnośnie do szacunków Grossa, to uczynił on założenie, którego zazwyczaj się nie przytacza. Mianowicie, wyłączył on Niemców zabitych przez regularne oddziały polskie, a więc w czasie wojny obronnej 1939, przez Polskie Siły Zbrojne na Zachodzie i przez Berlingowców. Gdyby go nie uczynił, rachunek pewnie wyszedłby inny, ale skoro je uczynił, skoro ograniczył się do Polaków w okupowanej Polsce, niestety wygląda na to, że podany przez Grossa zwrot nierówności może być prawdziwy, nawet jeśli podawane przez niego liczby bezwzględne budzą wątpliwości. To jest bardzo przykre dla naszego narodowego samopoczucia, nieprawdaż?

A PiSowska ustawa zakazuje nawet o tym dyskutować. Brawo, wy.
-
2018/01/31 02:37:30
@loleklolek

Mam wrażenie, że wszystkie argumenty przeciwko "zapisowi 'wbrew faktom'" jako pożywce dla prawników, potwierdzają, że jest to doskonała pożywka dla prawników. Tam, gdzie definicje są niejasne, jest pożywka dla prawników.

A kwestia, czy ludzie będą się wychylać, jest odrębna. Przy takiej i na dodatek tak sformułowanej ustawie nie trzeba się bardzo wychylać, żeby zarobić oskarżenie. A ten konkretny zapis umożliwia prawną batalię, czego autor ustawy może nie być świadomy. Bo np. na Jedwabne są fakty, podobnie jak na obozy dla Niemców, czyli da się zbudować linię obrony.
-
2018/01/31 07:47:41
Intencje tej ustawy są oczywiste - knebel. Bo ten typ tak ma, że kneblować musi. Taka jego natura. A wprowadzenie i czas jej uchwalenia mówią same za siebie. Podobnie jak TVPiS, Ziemkiewicz, parchy i żydowskie obozy koncentracyjne. Tu nie ma co komentować wszystko jest oczywiste.

Naprawdę jestem ciekawy opini symetrystów. Nadal PO=PiS. Zgaduję, że nadal.
-
Gość: redneck, *.mtm-info.pl
2018/01/31 08:23:26
powinniśmy uczyć się od Żydów, w wielu sprawach są po prostu genialni, powinniśmy zwłaszcza równie bezwzględnie jak oni pilnować swoich interesów.
-
2018/01/31 09:57:58
@drakaina
Tak, po pewnym zastanowieniu muszę przyznać rację, że jest to pożywka dla prawników. Przynajmniej tak długo, jak sądy nie zostaną zupełnie zwasalizowane. Ale ciągle nie widzę w tym kasy.
1. Reżym na razie nie trolluje prawnie dużych, bardziej koncentrując się na tych mniejszych. Jakąś nauczycielkę, która ubrała się na czarno, czy inną doktorkę, która rzuciła jajkiem w samochód, to i owszem. Ale przyznajmy, że takich osób zwyczajnie nie stać na drogich prawników.
2. Temat ma wymiar polityczny. Spodziewam się, że znajdą się prawnicy, którzy sprawę poprowadzą nawet pro bono.

@redneck
Ale w naszym interesie to jest strącenie podpalaczy z odpowiedzialnych stanowisk, czy raczej bezrefleksyjne klakierstwo?
-
Gość: , *.dynamic.mm.pl
2018/01/31 10:57:35
@pfg
Pan chyba naprawdę chyba naprawdę nie umie czytać ze zrozumieniem.
Tu pisze jak byk , że chodzi o zbrodnie innych które są przypisywane niesłusznie Polakom. Serio pan wierzy w te 100 tysięcy ? Jako naukowiec który powinien mieć jakieś pojęcie o metodologi naukowej. O zbrodni pod Jedwabnej są spory nie jest prawdą że sprawa została rozwiązana , nawet nie wykopano szczątek ofiar. Podejrzewa się , że Eizengrupen we współpracy z jakimiś miejscowymi Polakami urządził tę zbrodnię , jeżeli to prawda to bardziej powinno się mówić o zbrodni niemieckiej z polskim współudziałem. A nie , że wszyscy sąsiedzi krwiożercy zgadali się i zrobili rzeż. Wie pan że takie oskarżenia mogą obrażać żyjących ludzi i ich potomków ?
-
Gość: mlaskot, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2018/01/31 11:21:31
nawet nie wykopano szczątek ofiar

Otóż to! "Istnieje spór." PiS z resztą świata.

A gdyby wykopano to czy byli to Żydzi? A jeśli tak to czy zabili ich Polacy? A jeśli tak to czy był to Naród Polski czy aetniczni bandyci? O faktach będzie można mówić dopiero kiedy wykopie się rękę Narodu Polskiego trzymającą zardzewiały nóż wbity w plecy, oraz wskrzesi trzech świadków potwierdzających że to było umyślnie.
-
Gość: , *.dynamic.mm.pl
2018/01/31 11:22:09
Niech pan coś powie co pan myśli o zapłaceniu Żydom za mienie bez spadkowe za które domagają się tylko 60 mld dolarów. O czym jak przypuszczam nie przeczyta pan w obiektywnych gazetach które pan czyta.
-
Gość: , *.dynamic.mm.pl
2018/01/31 11:45:26
@mlaskot
Chodzi mi tylko o rzetelne śledztwo , jeżeli prawda była taka jak mówi Gross to przełknę gorzką prawdę. A śledztwo nie było rzetelne i bardziej w nim chodziło o coś innego, niż o prawdę.
-
Gość: mlaskot, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2018/01/31 12:19:18
Albo badania naukowe albo śledztwo. My to doskonale rozumiemy, ze wam chodzi o śledztwo.
-
Gość: , *.dynamic.mm.pl
2018/01/31 12:39:04
Ja nie wiem o co tobie chodzi.
-
Gość: mlaskot, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2018/01/31 12:54:13
Historyk siedzi w archiwach, nie jest prokuratorem. Prokurator nie zajmuje się badaniami naukowymi.

Poza tym kłamiesz, że w Jedwabnem nie było ekshumacji. Odbyła się na zlecenie Lecha Kaczyńskiego i on ją swoim poleceniem zakończył. Ale tak jak z katastrofą smoleńską żadne fakty nie powstrzymują niektórych od dowodzenia nierzetelności dopóki nie zostaną potwierdzone ich tezy, czyli nigdy, i trzecia czy przy której już tam jesteście ekshumacja tego nie zmienia.

Śledztwo IPN potwierdziło wszystkie tezy książki Grossa. Znaleziono jednego nierzetelnego świadka, a na podstawie ekshumacji lepiej oszacowano liczbę ofiar. Grossowi zarzuca się tu kłamstwo. Ja jego szacunek uważam za udany pracując na dokumentach po półwieczu zacierania śladów. IPN stwierdził niemiecką inspirację, ale opracował też szerzenie się propagandy endeckiej w regionie oraz treści płynących z ambony, co jest nawet lepsze niż książka Grossa.
-
2018/01/31 13:00:08
@ ''Kto publicznie i wbrew faktom przypisuje Narodowi Polskiemu lub Państwu Polskiemu odpowiedzialność lub współodpowiedzialność za popełnione przez III Rzeszę''
Czyli chodzi o przypisywanie zbrodni popełnionych przez Niemców a nie przez Polaków."
Niestety po tym co działo się w związku z chociażby emisjami filmów "Pokłosie" czy "Nasi ojcowie nasze matki", to mało kto na świecie wierzy w takie zapewnienia.
-
Gość: redneck, *.mtm-info.pl
2018/01/31 13:07:44
@loleklolek_pl - oczywiście że klakierstwo, z tym że to komu klaskamy zależy od tego kim jesteśmy
-
Gość: , *.dynamic.mm.pl
2018/01/31 13:56:25
To że coś nazywa się oficjalnym śledztwem IPN-u nie znaczy że musi być z zasady jakoś prawdą objawioną. Można krytykować i jest co krytykować bo dziur jest wiele. , czy nie było jakiś wpływów z zewnątrz by ukierunkować sprawę w jakimiś pożądanym przez kogoś kierunku. Nie wiem po co wyjeżdżasz z jakimś Smoleńskiem. Nawet na wiki masz taki cytat. Ale to pustej łepetyny nie dociera. jedyny argument to Gross ma rację i wszystko zostało potwierdzone i tyle.

Liczni przesłuchani świadkowie stwierdzili, iż umundurowani Niemcy asystowali przy wyprowadzaniu Żydów na rynek miasta, jednak w świetle zgromadzonych dowodów nie potwierdzono ich roli w późniejszej zbrodni, gdyż zeznania świadków w tym zakresie różnią się zasadniczo. Wielu świadków powtarzało, iż Niemcy wykonywali zdjęcia fotograficzne dokumentujące pogrom.
-
2018/01/31 14:08:09
@100000
Ba, ja myślę, że było więcej. Dlaczego tak myślę? Bo mi babcia kilka rzeczy opowiedziała. Takie historie z Lubelszczyzny. Ze wsi kilku. Jak to pomaganie wyglądało. Kto sypał. Kto ukrywał. Kto donosił. I ilu przeżyło.
Taki fajny obrazek. Babcia moja to na własne oczy widziała gdy lat miała dwadzieścia kilka.
Stoi żołnierz niemiecki z karabinem wycelowanym w głowę Żydówki. Obok niej klęczy jej córka. I tak koło drogi klęczą a on stoi. Jakoś spustu nacisnąć nie może. Jedzie chłop na rowerze. Zatrzymał się. Wziął karabin od Niemca. Ściągnął kobiecie chustkę z głowy. W głowę strzelił. Przeładował. Dziecku też strzelił. Wsiadł na rower i pojechał. Następnego dnia, w niedzielę, jego żona do kościoła w tej chustce przyszła. Dobry katolik z katoliczką pomodlić się do Boga przyszli.

Albo z wioski obok. Zacny człek rodzinę ukrywał. Mniej zacny skurwysyn poszedł i doniósł. Wszystkich rozstrzelano. Doniósł bo od 20 lat się o miedzę kłócili. Problem miedzy został dzięki temu definitywnie rozwiązany.

I takich historii znam jeszcze kilka jak to naród bohatersko pomagał i opór stawiał, i walczył, i honor niesplamiony ma. Ze wsi historie i z miasta. I tak czegoś w nich brakuje. Pomocy brakuje.

Ale spoko, ustawę się przyjmie i będzie po sprawie. Cały świat w try miga zrozumie, że my tylko bohatersko, z Bogiem w sercu i bliźnim na myśli świat żeśmy ratowali.
-
Gość: mlaskot, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2018/01/31 14:49:16
Podważasz ekshumację w Jedwabnem dokładnie tak jak się podważa ekshumacje i śledztwa smoleńskie. Chcesz takiego śledztwa jakie jesteś w stanie zrozumieć.

Nie czytam wiki, polecam źródła, wszystkie dokumenty zostały wydane.
-
Gość: , *.dynamic.mm.pl
2018/01/31 14:58:37
Jesteś jakiś głupi ? Ekshumacja została przerwana przez Kaczyńskiego. Przestań gadać o jakimś Smoleńsku bo mnie nic odchodzi.

To co działo się między 30 maja a 4 czerwca 2001 r. było raczej parodią ekshumacji. Przeprowadzeniu rzetelnych prac sprzeciwili się bowiem rabini, argumentując, że wykopywanie zwłok jest sprzeczne z religią żydowską.
-
Gość: mlaskot, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2018/01/31 14:59:02
W tej ustawie jest rzecz jeszcze bardziej haniebna. Wprowadza się tam nową kategorię zbrodni. Zbrodnie "ukraińskich nacjonalistów". orka.sejm.gov.pl/opinie8.nsf/nazwa/771_u/$file/771_u.pdf
Zbrodnie trzeciej rzeszy nie są nazwane zbrodniami niemieckimi, zbrodnie komunistyczne nie są nazwane zbrodniami polskimi, tylko Ukraińców spotkały takie "fakty historyczne".
-
Gość: mlaskot, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2018/01/31 15:01:57
Typie, przed chwilą twierdziłeś, że nie było ekshumacji. Teraz się dokształcasz z wikipedii. Dodaj sobie jeszcze Najwyższy Czas i inne obiektywne gazety które Cię uczą o żydowskiej kulturze i roszczeniach.
-
Gość: , *.dynamic.mm.pl
2018/01/31 15:21:03
Boże ale jesteś głupi.
-
pfg
2018/01/31 18:52:49
@wb40 - chcesz mi powiedzieć, że nic poza głosowaniem na oszalałych komuchów z Razem mi nie pozostało? Jezusie Nazareński, Królu Żydowski...
-
2018/01/31 19:51:44
Polski Królu, Polski. Z Matki Boskiej Częstochowskiej przecież..

Nie. Dźgam, bo chciałbym, żeby wykluło się coś nowego. Jest na to 6 lat. Tak, uważam, że za 2 lata szans nie ma. Oczywiście chciałbym się mylić. Po tym słynnym głosowaniu "aborcyjnym" Joanna Mucha ogłosiła, że tych "postępowych" jest więcej ni 1 i że oni coś tam pokażą. Teraz mam pewne wątpliwości. Ja wiem, że oni za wiele nie mogą zmienić, ale wyobrażałbym sobie, że przy wszystkich ustawach psujących państwo, ideologicznych itp. będą na sali wszyscy posłowie opozycji i wszyscy będą przeciw. Wiem, że i tak by przeszło, ale teraz jak można argumentować, że Polska jest podzielona, że to tylko PiS psuje itd. No jak jest, jak nie jest. Przeciw było 5 posłów/anek.
Mój symetryzm nie polega na tym, że PiS i PO to to samo. Znaczy tylko tyle, że PO jest zbyt podobna, jest drugą linią ciemnoty oddelegowaną tam przez KRK na wypadek porażki PiSu. Żeby władza nie dostała się w niepowołane ręce.
Kontynuując jednak wątek wyborczy. Otóż wyobrażam sobie, że pojawi się coś nowego, a przynajmniej na początek partie się przegrupują. Żeby było wiadomo czego się po kim spodziewać po wyborach. Może potem uda się zaciągnąć jakichś nowych, młodych. Ale to musi wyglądać uczciwie, a nie jako walka o stołki.
Moje głosowane na PO wykluczam. I informuję o tym z odpowiednim wyprzedzeniem.
Na razie, nawet gdyby zdarzył się kryzys ekonomiczny i władza leżała na ulicy to nie ma jej kto podnieść.
-
2018/01/31 20:20:10
@wb40
Po dwóch latach ty ciągle wierzysz w wybory za sześć. Wiedząc, że PiS już pomajdrował przy ordynacji do samorządowych. Można i tak. I naprawdę uważasz, że PO jest podobna do PiSu. Po dwóch latach TVPiS nadal tak uważasz. Też tak można. Można również piłować gałąź na której się siedzi ah wait to już zrobiliście. Jak i można mieć klapki na oczach ah wait to już macie.
Wasz symetryzm zafundował nam PiS u władzy. Mimo ostrzeżeń wiedzieliście lepiej. Gdy wszystkie znaki na niebie i ziemii twardo mówią, że jeszcze 2 lata temu żyliśmy w normalnym demokratycznym kraju a teraz żyjemy w kraju wy ciągle uważacie że w sumie to jedno i to samo. Gdy się pytam gdzie jest symetria pomiędzy parchami PiSu i brakiem owych w PO wyjeżdzasz z głosowaniem o edukacji seksualnej. Gdy stawia się pytanie kiedy to PO rozpieprzyło sądy pojawia się odpowiedź, że a chuj wie co ale zła była ta platforma.
Krótko mówiąc wróżę wam wielki sukces wynikający z dogłebnego zrozumienia otaczającej nas rzeczywistości.
-
2018/01/31 20:47:51
PiS u władzy zafundowała nam PO. Jej nieudolne rządy lewicowo-prawicowe. Coś jak dwie nogi, a Platforma pośrodku.
Napisałem, że nie uważam tych partii za równo warte. Ale za wystarczająco podobne, żeby mieć wątpliwości czy jedna może być wobec drugiej opozycyjna.
Oprócz tego linku o edukacji jest też drugi, o IPN. Były też inne głosowania. I kiedyś trzeba powiedzieć, że wystarczy.

-
2018/01/31 21:03:51
Nieudolne rządy powiadasz. No ok. Niech będą nieudolne. Tylko pokaż mi tą nieudolność. Tak na przykład w porównaniu do i tu sobie wybierz cokolwiek ci pasuje. Cokolwiek z rozwiązań wdrożonych gdzieś w okolicach naszego kraju a nie rozwiązań ściśle teoretycznych. Taką prośbę mam.

No jest drugi o ipn. Gdzieś tam parchy są? Naprawdę podobne, toczka w toczkę. Wiem wystarczająco podobne. Like in parch vs no parch? TK do piachu vs. TK nie do piachu? Sądy pod Ziobrę vs. sądy niezależne? Służba cywilna z nadania vs z konkursu? Edukacja rozpierzona vs. mistrzostwo świata? Tusk preziem UE vs. 27:1? Orban ze zjebką vs. Orban gwarant niepodległości? Pielgrzymki do Warszawy wszystkich preziów z okolicy vs. międzymorze?
Zaiste wystarczająco podobne aby mieć jakiekolwiek wątpliwości.
-
pfg
2018/01/31 21:37:51
@dynamic
Jerzy Jedlicki, Wiedza jako źródło cierpień. O Jedwabnem:

Spierano się o liczbę Żydów, którzy padli ofiarą rzezi, o liczbę i rolę Niemców, którzy mieli przy niej asystować, o liczbę i kondycję społeczną Polaków, którzy wzięli w niej jakiś udział: czy to byli zwykli ludzie, czy zdemoralizowane męty społeczne.
-
2018/01/31 21:45:30
Wybacz, ale moja wiedza o krajach sąsiadujących nie jest na tyle dogłębna, żebym dawał przykłady. Mógłbym oczywiście pokazać pewne rozwiązania szczegółowe jak np. informatyzacja w Estonii, Euro na Słowacji czy szkoły w Czechach, do których Polacy z terenów przygranicznych chętnie posyłają dzieci, ale każdy kraj ma inną wielkość, ludność czy uwarunkowania historyczne w związku z czym takie porównania zawsze będą kulawe.
Poza mną Polskę zamieszkuje ponad 30 mln ludzi ( nie piszę dokładniej, bo kilka milionów podobno siedzi na walizkach i nie wiem po której stronie granicy). Jeden głos, podążając za wykładnią posłanki PO, niewiele zmieni. Zresztą sam uważasz, że nie będzie uczciwych wyborów, więc w czym problem.
Dość oczywiste jest, że PiS robi coś zasadniczo odmiennego od poprzednich rządów, ale sprawy szły od wielu lat w takim kierunku, że to co mamy wydaję się dziejową koniecznością.
Po kolei - TK PiS oczywiście rozwalił i nie równoważą tego durne wyroki kawalera watykańskich orderów w poprzednim składzie TK.
Sądy niezależne czekały na reformę od zawsze. Jasne, lekarstwo gorsze od choroby. Ale pretekst leżał na ulicy. Są jeszcze inne instytucje stojące na straży praworządności. I jakoś dziwnym trafem nie udało się ukarać nikogo z czasów poprzednich rządów PiSu. A dossier o Macierewiczu zrobił im dziennikarz. Protestant, co może nie być bez znaczenia.
Służbę cywilną zaczęły podgryzać już rządy Buzka/Krzaklewskiego i Millera.
Edukacja. Rozwalanie zaczęło się już od 1989 roku. Wydawało się już dawno, że tu już wszystko jest spieprzone. A jednak każdy kolejny rząd znalazł coś do zrobienia. To jest największy problem Polski. Zamiast nauki jest religijna i narodowa indoktrynacja, Rozumu nie uświadczysz. Opuszczający szkoły rok po roku zastępy kretynów/ek zasilają obóz durnoty narodowej, który w końcu zwyciężył.
Pielgrzymki polityków zagranicznych odbywają się z wielu powodów i do różnych, często dziwnych, krajów. To nie jest argument.
Natomiast pielgrzymki na Jasną Górę to nasz, polski obyczaj. Kultywowany przez wszystkie strony politycznej walki na śmierć i życie :-)
Prawdopodobne rządy PiS to są rządy pasujące do polskiego społeczeństwa. I nec Hercules contra plures.
-
2018/01/31 21:46:18
No i widzisz pfg, dzieki ustawie jeden punkt sporu zostaje ostatecznie wyeliminowany z równania. Co czyni rzeczy znacznie łatwiejszymi do zrozumienia.
-
2018/01/31 22:03:54
@wb40
No skoro nie potrafisz to skąd wiesz, że nieudolne?
W jakim kierunku? Konkretnie. Czy PO dała jakiekolwiek powody aby podejrzewać ją choćby przez chwilę, że zrobią chociażby 10% z tego co zroił PiS w dwa lata? Gwoli przypomnienia 8 lat rządzili.

Edukacja. Weź se raporty PISY poczytaj z łaski swojej. Podobno na lewicy umiecie w matematykę. Tak słyszałem.

Tak. Nie ukarano. A zastanowiłeś się kiedyś dlaczego? Poza teorią kruk krukowi etc. To się zastanów ponowie.

Masz dzieci? Jeśli tak to fajnie, że nazwyasz je kretynami. A jeśli nie to się zastanów co piszesz.

Jasne, że pielgrzymki są. Różne. Tylko tak się składa, że były a nie ma. Merkel do Moskwy jadąc dwa przystanki robiła, jeden przed drugi po. Wszyscy w okolicy przyjeżdzali przed szczytami UE i po. A teraz ups pustka. Taka różnica w pielgrzymkach.

W czym problem? W czym? Wisi ci czy żyjesz w kraju demokratycznym? Naprawdę? Jeśli tak to rzeczywiście problemu nie ma. Tylko powiedz mi czym się różnisz od tych co pięć piw zamawiają. Im też to wisi.
-
Gość: anab, *.dynamic.chello.pl
2018/02/01 00:12:53
Powiedzmy to wreszcie: odpowiedzialni za holokaust Żydów są Europejczycy :((.
-
Gość: redneck, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2018/02/01 06:37:49
@anab - nie europejczycy lecz Polacy, to oni zatrzymali Stalina który w 1920 ruszył szerzyć lewicowe wartości w Europie , to z kolei spowodowało że niemal 20 lat później Niemcy ciągle jeszcze istniały, Polacy zaś nie chcieli pokojowego przyłączenia do Rzeszy, teraz też nie bardzo cenią lewicowe wartości, nie chcą osadników z afryki, ani tęczy, ciągle z nimi kłopot jest, możliwe że zauważyli to Żydzi i obawiają się kolejnego holokaustu.... ale obawy te są niesłuszne, otworzyłem lodówkę i nie było w niej ani jednego nazisty, na ulicy również nie... w lesie nie sprawdzałem, poczekam do wiosny
-
pfg
2018/02/01 09:15:00
@redneck - w 1920 to nie Stalina, ale Lenina, a głównie Trockiego. Chyba chadzamy innymi ulicami.
-
Gość: ŁÓ, *.static.ip.netia.com.pl
2018/02/01 09:38:00
Mało kto pamięta, że poza zatrzymaniem zbrodniczych armii Trockiego Polacy zatrzymali też wyzwoleńcze armię Machny oraz zniszczyli organizacje żydowskich anarchokomunistów.
-
Gość: redneck, *.mtm-info.pl
2018/02/01 10:12:17
@pfg - z całą pewnością innymi ulicami chodzimy, ten Stalin jakoś tak się mnie uczepił że nie zwróciłem uwagi że to jeszcze nie ten czas i że ma on inne znaczenie w tej sprawie, być może gdyby ściśle wykonał rozkazy to może jednak sowieci by przeszli...,
-
Gość: , *.dynamic.mm.pl
2018/02/01 11:21:06
@pfg
Nie spierano się , dogmatycznie przyjęto wszystkie twierdzenia Grossa. Śledztwo IPN przypisało główną odpowiedzialnością Polaków nie ustalając roli Niemców , co samo w sobie jest sprzecznością. Powinno się przynajmniej powiedzieć że nie wiadomo co tam się stało i tyle.
-
pfg
2018/02/01 12:27:07
@dynamic - czyli wobec tego co, jeśli ktoś powie, że to Polacy mordowali Żydów w Jedwabnem, to trzy lata ciupy? No, chyba że wiatr się zmieni i prokurator ustali inne fakty. Tak właśnie myślałem...
-
Gość: , *.dynamic.mm.pl
2018/02/01 12:48:42
Nie będzie karany. Bo w najpewniej Jedwabnym byli jacyś Polacy co mordowali. Tylko nie byli głównymi sprawcami. Jeżeli Niemcy to organizowali to powinno się mówić o Niemieckim mordzie z polskim współudziałem. Skoro pan twierdzi że ta ustawa w jakiś sposób ogranicza jakoś wolność , to niech pan powie co pan sądzi o prawie zabraniającym kłamstwa oświęcimskiego. Przecież to też ogranicza wolność słowa. Irvinga wsadzono do ciupy.
-
2018/02/01 13:59:35
Przeraża mnie ten prawicowy gwałt na logice, który na raz twierdzi, że Polacy to mężny Naród, który jako jeden z nielicznych nie kolaborował z Niemcami, a jednocześnie naród bezwolnych narzędzi nazistowskiej zbrodni.

Ale dość dobrze pokazuje różnicę pomiędzy karaniem negacjonizmu, a karaniem negacjonistycznym. To pierwsze ma na celu ochraniać prawdę przed kłamcami oraz ofiary przed oprawcami. To drugie wręcz przeciwnie ma ochraniać kłamców przed prawdą i oprawców przed ofiarami.
-
Gość: , *.dynamic.mm.pl
2018/02/01 14:09:36
Kolejny głupek po mlaskot. Powiedz mi co wspólnego z ochranianiem kłamców zabronienie nazwania obozu w Auschwitz-Birkenau dziełem polskiego narodu.
-
2018/02/01 16:25:29
A co ma nazywanie obozu w Auschwitz-Birkenau dziełem polskiego narodu z tą dyskusją? Albo w ogóle z dyskusją wokół noweli? Ktokolwiek tak gdziekolwiek stwierdził w ostatnim czasie? W jakimkolwiek innym kontekście niż sprowokowanie do pokazania prawdziwej twarzy niektórych pseudopatriotów?
-
Gość: mlaskot, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2018/02/01 16:31:46
Twoja mądrość to chyba się bierze z protokołów mędrców Syjonu, jeśli z czegokolwiek. Ty chyba nawet z tej wiki to nie za bardzo potrafisz w czytanie.

Nie spierano się , dogmatycznie przyjęto wszystkie twierdzenia Grossa. Śledztwo IPN przypisało główną odpowiedzialnością Polaków nie ustalając roli Niemców

Szczegółowo badano trzy hipotezy: sprawstwo niemieckie, sprawstwo polskie i sprawstwo polskie z inspiracji niemieckiej i w poczuciu bezkarności.

www.ipn.gov.pl/ftp/pdf/jedwabne_postanowienie.pdf

O przyjęciu przez śledztwo tez Grossa wróć jak przeczytasz też jego książkę.
-
Gość: , *.dynamic.mm.pl
2018/02/01 16:44:56
Boże co mącenie.
-
2018/02/01 17:41:03
www.polsatnews.pl/wideo-program/prawy-do-lewego-lewy-do-prawego-polsko-izraelski-spor-o-ustawe-o-ipn-_6571980/

Obejrzyjcie, bo to jest niebywałe!

Red. Jurasz, którego dotąd szanowałam, zaprosił do studia Ziemkiewicza, bo to jego znajomy, żeby z nim porozmawiać o "pa****ch". I Ziemkiewicz z poczuciem własnej głębokiej słuszności otwarcie mówi, że to wszystko dla "komunikatywności", żeby mieć zasięg na Twitterze. Zdaniem Ziemkiewicza tak trzeba mówić komunikatywnie do narodu polskiego.
-
2018/02/01 17:51:13
Tak to błyskotliwi patrioci spod znaku pustej kopułki za pomocą jednej ustawy rozpieprzyli do cna stosunki z Izrealem z bonusem odwołanie ambasadora Izraela, wkurwili Amerykanów i doprowadzili do puszczania dymu z uszu Ukraińców. Wystarczyły im cztery dni co najprawdopodobniej stanowi rekord świata w szybkości atagonizowania bardzo nam życzliwych krajów.
Muszę powiedzieć, że naprawdę jestem pod wielkim wrażeniem bo nawet wiedząc jakiego kalibru idioci nami rządzą ten myk przerósł moje najśmielsze oczekiwania o kilka rzędów wielkości.
To się po prostu w głowie nie mieści, że można być tak bezdennie głupim ale jak widać na załączonym dynamicznym przykładzie, działanie to spotyka się ze zrozumieniem i aprobatą.
-
2018/02/01 17:57:19
@anuszka
On mówi dokładnie to co jego odbiorcy chcą usłyszeć. Nic mniej i nic więcej. Jaki poziom odbiorców taki nadającego. Celuje w target bo z tego żyje.
Takie akcje najlepiej pokazują kim jest przeciętny wyborca PiSu. Pokazują wszystko o ich poziomie intelektualnym i mentalnym. I tacy ludzie wybrali podobnych im aby nami rządzili. I rządzą aż iskry z nosa idą.
-
2018/02/01 18:34:07
@yellow_tiger

Przeklejam z fb. Piszę u pana Jurasza:

Hmm, no więc oglądam dalej i słyszę, że red. Jurasz już się zaczyna umawiać z Ziemkiewiczem na wspólne kręcenie programu. Gdzie Ziemkiewicz będzie bad guyem i mówić na Żydów "pa***y", a red. Jurasz będzie good guyem i będzie z uprzejmości "spuszczać o pół tonu".

Uważałam red. Jurasza za przedstawiciela oświeconej prawicy. A tu okazuje się, że wyszło z niego zwykłe prawactwo. :(

--- W tym momencie włącza się pan Jurasz i tłumaczy mi, że on tylko żartował. Więc co się czepiam, nieprawdaż. Aha, i żebym sobie poszła, jak mi się nie podoba. ---

Odpowiadam:

Dokładnie, chodzi mi o ten żart. Witold Jurasz, żartuje pan sobie z kumplem, który na Żydów mówi "pa***y", że nakręcicie razem program, którego fundamentem będzie właśnie ta skłonność kumpla do obrażania Żydów. Gratuluję.
-
Gość: , *.dynamic.chello.pl
2018/02/01 19:41:41
@redneck
Tak, rozumiem to wszystko. Tylko nurtuje mnie w tym kontekście, dlaczego Izrael nie należy formalnie do UE? Czyżby nie podzielał "wartości europejskich"?
-
2018/02/01 19:42:50
Gdyby ktoś się zastanwiał jak dochodziło do naszych tragedii narodowych to właśnie jesteśmy świadkami takiego procesu.
Dwa lata i jesteśmy na noże z UE, USA, Ukrainą, Rosją i Izraelem. Czyli ze wszystkimi dookoła i z państwem które roztacza nad nami parasol aromowy. Jesteśmy na noże ze WSZYSTKIMI naszymi sojusznikami i potencjalnym wrogiem. Teraz zacznie się kopanie leżącego bo można bo kretyn sam się położył i nastawia do kopania, i żeby kopania efekt wzmocnić obraził WSZYSTKICH którzy mogliby mu pomóc.
Brawo, kurwa, brawo!
W DWA LATA! Kolejny rekord świata w dyscyplinie od bohatera do zera pobity przez PiS.
-
2018/02/01 19:45:52
@dynamic
Gdybyś trochę czytał to byś wiedział dlaczego Izrael nie należy do UE. W ramach pomocy dla ubogich w książki podpowiem, że ma to związek z drugą literką użytego skrótu.
-
Gość: redneck, *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
2018/02/01 20:07:10
@yellow... chyba jednak nie o drugą literę tu chodzi, jeżeli byłaby ona taka ważna to nikt by nie wspominał o przyjęciu Turcji do UE (a kiedyś się o tym mówiło), chodzi zapewne o coś bardziej subtelnego. w sprawie książek to nie warto czytać ich zbyt wiele, prawie wszystko co ważne jest w trzech : 1. Sztuka Wojny (Sun Tzu), 2. Biblia, 3. Jakiś solidny i obszerny wykład Analizy Matematycznej (kolejność jest dowolna)
@Gość .. sądzę że Izrael ma swoje wartości, których możemy się tylko domyślać.
-
Gość: mlaskot, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2018/02/01 20:22:19
No tak, liczby dla zmyłki nazwane rzeczywistymi to podobny poziom tworzenia własnej filozofii jak stwory z Biblii, potem zostaje już tylko sztuka wojny ze światem i rzeczywistością.
-
2018/02/01 20:24:08
@redneck
Sprawdź sobie na mapie gdzie leży Turcja. Podpowiadam, że sprawdzanie należy rozpocząć od okolic Bosforu.
-
Gość: mlaskot, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2018/02/01 22:08:29
Senat przegłosował. Izrael zaskoczony, bo obiecano jakieś rozmowy, oni tam szykowali delegację, a tu bach. Tym razem PO wyjątkowo głosowało i to przeciw.

Ale nie wszyscy. Co głosowanie to kolejne orły.

senator PO, Andrzej Kobiak jest z kolei zdania, że "jeśli rząd uważa, że ustawa jest potrzebna, to powinna być uchwalona".

Logika w duchu odpowiedzialności za rzplitą, godna senatora Najjaśniejszej.

Choć sam ma do nowelizacji kilka zastrzeżeń. - Ta ustawa jest błędna i niedorzeczna. W niektórych punktach zgłaszałem poprawki. Dlatego też potem się wstrzymałem. Nie mogłem totalnie skrytykować ustawy, do której sam zgłaszałem poprawki - mówi.

Cóż za godność i odpowiedzialność za siebie.
-
2018/02/01 22:42:19
Pamięacie Patrioty? Przedwczoraj Błaszczak się pochwalił, że cenę z 10.5 do 4.5 zbił. Chuja zbił bo oczywistym było, że 5 będzie. W międzyczasie orły myślenia rozmawiały z Izraelem o Homarze jako straszaku na Homara made in USA. W przyszłym tygodniu miała do nich delegacja naszych mózgów lecieć. Dziś BBN potwierdził, że nie poleci bo Izrael sobie nie życzy. Tyle w temacie Homar. Przewiduję spowolnienie jeśli nie całkowite wstrzymanie rozmów na temat Wisły. Putinowi szampana na Kremlu brakuje.
-
2018/02/02 07:24:10
wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114884,22972331,razacy-blad-w-napisach-do-oredzia-morawieckiego-kancelaria.html
Gdyby now chodziło o mój kraj to rządy PiSu byłyby przednią komedię o bandzie idiotów którzy dorwali się do władzy z wynikami jak w tym żarcie o żelaznych kulkach, pustej celi, muzgowcu, zgubieniu i zepsuciu.
-
Gość: redneck, *.mtm-info.pl
2018/02/02 08:17:08
@yellow - no sprawdziłem i jestem zdumiony Turcja nadal jest tam gdzie była. teraz ja podpowiem - większa część leży w Azji.
-
2018/02/02 08:20:56
Ale widzisz ten kawałek w Europie? No to wyciągnij wnioski.
-
2018/02/02 09:15:49
@yellow_tiger

Jeszcze a propos niekompetentnej zbieraniny. Min. Czaputowicz mówi:

"Czuję się eksperymentem, w tym sensie, że dostałem tę ofertę dzień przed nominacją."

Oni do tego rządu brali z łapanki.

wpolityce.pl/m/polityka/379577-szef-msz-o-obecnych-relacjach-z-izraelem-sa-napiete-uwazam-ze-mamy-racje-ale-mamy-problem-w-komunikacji
-
2018/02/02 10:19:51
@anuszka
No pewnie, że z łapanki. Przecież w tej parti nie ma ani jednej osoby kompetentnej w dowolnej działce. Wszyscy kompetentni dawno uciekli. Dziwnym to nie jest, bo jaki przekaz takie kadry. Przekaz dla idiotów to i idioci w kadrach. To widać, słychać i czuć. Zwłaszcza czuć.
-
2018/02/02 10:31:32
DS USA ogień wali z nozdrzy. Kolejna notka p.t. "czy was całkowicie popierdoliło?". Co oznacza, że treść pierwszej nie wywołała wzmożonej pracy synaps w rządzie i że rozmowy pomiędzy Stanami i Polską przypominały rozmowę głuchego ze ślepym o kolorach. Walnięcie młotkiem po głowie nie zadziałało teraz walą młotem pneumatycznym.
-
pfg
2018/02/02 10:46:20
@dynamic - czy jestem za karaniem negacjonizmu?

Pisałem już o tym w innych miejscach, mogę i tutaj. Nie jestem pewien, czy stosowanie sankcji karnych za jakiekolwiek wypowiedzi, które nie stanowią nawoływania do przemocy lub nie są apologią przemocy, jest właściwe. Gdyby David Irving mówił "złapmy Żydów i ich zagazujmy" albo "to dobrze, że hitlerowcy gazowali Żydów", należałoby go ukarać. On jednak mówi "hitlerowcy nie gazowali Żydów" i nie jestem pewien, czy wymierzanie za to kar z kodeksu karnego jest właściwe, słuszne i skuteczne, no chyba że uda się z takich wypowiedzi wywieść ogólną apologię działań hitlerowskich Niemiec. Zdaję sobie jednak sprawę, że bodaj we wszystkich, a przynajmniej w większości, krajów kontynentalnej Europy, takie negacjonistyczne wypowiedzi podlegają sankcjom karnym. Takie mamy prawo, ale ja nie jestem tym przepisem zachwycony, choć sprawa jest trudna, gdyż brak penalizacji wypowiedzi zaprzeczających Zagładzie może być uznany za przyzwolenie na uwłaczanie pamięci pomordowanych. To jednak - moim zdaniem - powinno podlegać w znacznie większym stopniu pod osąd moralny niż karny.

Niestosowanie sankcji karnych nie wyklucza innych form karania, takich jak wytaczanie procesów cywilnych przez osoby lub instytucje, które jakąś wypowiedzią poczuły się znieważone, potępienie moralne i ostracyzm środowiskowy.

Negacjoniści, jak Irving, są albo głupi i niedouczeni, albo działają w złej wierze. Jeśli są niedouczeni, mieli wiele lat i tysiące okazji, aby się douczyć. Skoro nie chcieli lub nie umieli tego zrobić, nie warto ich słuchać ani z nimi dyskutować. Jeśli działają w złej wierze - czyli wiedzą, że mówią nieprawdę, ale mówią ją, aby komuś zaszkodzić - a to jest, jak sądzę, przypadek Irvinga, tym bardziej należy ich potępić moralnie. Z negacjonistami nie należy dyskutować, nie zapraszać do wygłaszania odczytów, nie kolportować ich książek, nie dawać im okazji do głoszenia swoich ponurych tez, nie okazywać im poparcia, ale czy należy wobec nich stosować sankcje karne? Złej wiary jest bardzo trudno dowieść procesowo. Cóż zresztą dobrego wynikło z tego, że Irving przesiedział rok w austriackim więzieniu? Tylko utwardził się w swoich przekonaniach (na procesie, żeby otrzymać łagodny wyrok, odwołał swoje negacjonistyczne tezy, ale wrócił do nich natychmiast po powrocie do UK) i zyskał status nieledwie męczennika broniącego niepoprawnej politycznie prawdy oraz *nowych* zwolenników.
-
Gość: aaa, *.static.ip.netia.com.pl
2018/02/02 11:30:54
Przepraszam za off topic, ale może zainteresuje gospodarza: www.facebook.com/partiarazem/posts/952302228271167
(Razem o ASF)
-
2018/02/02 13:02:08
@"Gdyby ktoś się zastanawiał jak dochodziło do naszych tragedii narodowych to właśnie jesteśmy świadkami takiego procesu."
Myślmy optymistycznie. Przynajmniej kawalerię udało im się skutecznie odmitologizować. Już nikt nie będzie mówił o "szarżach ułańskich na czołgi", lecz o polityce ropiejącego wrzodu. To się przecież będzie powtarzać każdorazowo, gdy wyślą wezwanie do prokuratora na przesłuchanie jakiemuś dziennikarzowi, który się przejęzyczy lub powie to bez większej świadomości. Względnie "podadzą do publicznej wiadomości" jakiś wyrok.

@"razacy blad w napisach do oredzia morawieckiego"
Już wysłali youtubowi wezwanie do prokuratury?

@"dlaczego Izrael nie należy formalnie do UE? Czyżby nie podzielał "wartości europejskich"?"
Jest (ponowił wniosek o przystąpienie po restrukturyzacji swojej telewizji) w Europejskiej Unii Nadawców. Wysyła artystów na Eurowizję. Unia Europejska to dość otwarta struktura. Gdyby była taka wola polityczna, to zapewne Izrael by się w niej zmieścił.
-
Gość: , 87.204.191.*
2018/02/02 13:56:49
Na szybko - polecam rozmowę z Adamem Ostolskim na temat odradzającej się w Polsce neoendecji.
-
2018/02/02 13:58:53
Festiwal niekompetencji c.d.

(O ile to wszystko poniżej to prawda, bo aż się nie chce wierzyć.)

Nie tylko złe napisy pod orędziem premiera, ale też nie zauważone przejęzyczenie, które podobno wycięli w kolejnej wersji:

Premierowi się powiedziało, że w Katyniu mordowali Niemcy.

wiadomo.co/jak-morawiecki-mowil-ze-w-katyniu-mordowali-niemcy-co-potem-wycieto/
-
2018/02/02 14:19:08
@loleklolek
Australia też wysyła na Eurowizję...
-
pfg
2018/02/02 14:29:15
@festiwal niekompetencji

A może w szeregach PiSu działa jakiś Konrad Wallenrod, który celowo wiedzie ich do zguby?!
-
2018/02/02 14:37:55
@"O ile to wszystko poniżej to prawda, bo aż się nie chce wierzyć."
Niestety gołym okiem widać, jak klatki skaczą. Zaraz pojawią się teorie spiskowe, że to prawo PiS wprowadza z inspiracji Putina. Rzeczywiście ustawa instaluje "guzik szaleństwa", dzięki któremu Putinowi łatwo będzie dewastować polskie starania na arenie politycznej. Ale jak dla mnie przyczyna procedowania ustawy jest jednak wewnętrzna.

@"Australia też wysyła na Eurowizję... "
Jasne, i jakby była taka wola polityczna, to byłaby w UE. Ot potworzyłoby się jakieś analogie do Gwadelupy czy innej Martyniki. To oczywiście takie teoretyczne rozważania. Raczej mało prawdopodobne, by powstały warunki sprzyjające takiej woli politycznej. Podobnie zresztą, jak w przypadku Izraela, gdzie też warunki geopolityczne są znacząco inne, więc ściślejsza integracja raczej by przeszkadzała niż pomagała.
-
Gość: mlaskot, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2018/02/02 15:04:44
Australia jest w Commonwealth. Proszę sobie porównać stopień integracji CW i EU i wyciągnąć wnioski co jest możliwe przy "woli politycznej".
-
2018/02/02 15:27:31
@Lolek Klatki skaczą, ale trudno powiedzieć, kto montował. Przecież orędzie prawdopodobnie było montowane przez przygotowujących je. To nie musiały być trolle. No i trolle musiałyby podrobić głos premiera.

@pfg
Jak mawiał Jan Pietrzak w czasach, gdy był jeszcze dowcipny: "Żeby nie głupota, myślałbym że prowokacja. "
-
2018/02/02 15:34:05
@festiwal niekompetencji

Wyciekły tajne instrukcje dla ambasadorów.

"Gdyby ambasadorowie zostali zapytani o to, czy w myśl ustawy będzie można mówić o mordzie w Jedwabnem czy pogromie w Kielcach, mają odpowiedzieć, że pogromy odbywały się w całej Europie"

wiadomosci.onet.pl/kraj/ustawa-ipn-gazeta-wyborcza-o-instrukcji-dla-ambasadorow-ws-izraela/4c8h6rf
-
Gość: mlaskot, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2018/02/02 15:40:52
podrobić głos premiera

Nie wiem czy wszyscy są na bieżąco, ale to już jest trywialne w takiej jakości. Trzebaby przeprowadzić analizę spektralną żeby się upewnić.
-
pfg
2018/02/02 15:59:54
No więc jeśli podrobili - nie tylko głos, ale i ruchy ust - to tak wyszło:
youtu.be/sIZbFuHgSiA
-
2018/02/02 16:07:20
Chyba nie trzeba analizy spektralnej.
1. Obecna wersja przemówienia z oficjalnego profilu KP: www.youtube.com/watch?v=R9bS9z5OiWY (2:39)
2. starsze wpisy w internecie linkujące do przemówienia linkują w nicość (wideo usunięte)
3. Da się znaleźć kopie oryginalnego przemówienia na innych portalach.

Jeśli chodzi o wyciek instrukcji dla ambasadorów, to widocznie nie wszyscy są wystarczająco oddani polityce ropiejącego wrzodu.
-
Gość: mlaskot, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2018/02/02 18:00:08
ruchy ust

Co chwila jest jakieś demo, google podsuwa nawet z dzisiaj svencharleer.com/blog/2018/02/02/family-fun-with-deepfakes-or-how-i-got-my-wife-onto-the-tonight-show/

Materiału nie oglądałem. Z wystąpień TV ostatnio oglądałem coś retransmitowanego przez "Ach ta Beata" na Youtube.
-
2018/02/02 18:07:28
-
Gość: mlaskot, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2018/02/02 18:11:14
Przecież oni wszystko wstawiają po kolei jak leci z tłitera. Media? Lol.
-
2018/02/02 18:47:48
Jaki tam fejk. Link do pierwotnej wersji (usuniętej) wstawiały nawet polskie ambasady. Nie popadajmy w teorie spiskowe. To wygląda jak zwykły błąd w tłumaczeniu z polskiego na angielski. Po polsku było bodajże nazistowski, a potem sowiecki i się w translacji zlało. Zamiast nagrać przemówienie ponownie zdecydowano się wyciąć fragment koncentrując się wyłącznie na ścieżce dźwiękowej. Ach, żeby to było jedyne źródło problemów polskiej dyplomacji.
-
2018/02/02 18:55:54
@lolek
No jest jeszcze art. 49 traktatu o UE (do UE może dołaczyć dowolne europejskie państwo). Pewnie, jeśli będzie wola polityczna to się traktat zmieni. Np. żeby Australia dołączyła.
-
2018/02/02 19:49:53
@morawiecki i katyń i Niemcy
Żaden fejk. To jest tok myślenia. Dziś wrogiem jest Niemiec to i Katyń był niemiecki. Jutro wrogiem będzie Rosja to i Treblinka będzie na Syberi. Pojutrze Żyd to krematoria będą żydowskie. Ten typ tak ma.
-
2018/02/02 23:33:08
To wam pokażę coś śmiesznego:

Divide et impera.

[1] "Putin w przemówieniu [na spotkaniu z premierem Izraela] zapewnił m.in., że Rosja i Izrael współpracują "w sprawie przeciwdziałania próbom fałszowania historii i rewizji wyników II wojny światowej, zaprzeczania Holokaustowi""

[2] "Russian parliamentary majority party supports Polish Holocaust-related law"

[1] m.niezalezna.pl/215566-putin-nie-proznuje-na-spotkaniu-z-premierem-izraela-chwalil-zsrs-i-ganil-falszerzy-historii

[2] www.google.pl/amp/s/www.rt.com/politics/417714-russian-parliamentary-majority-party-supports/amp/
-
2018/02/03 00:21:47
@anuszka
Za trzy miesiące będziemy druzja z Władymirem. A wrak to wina Tuska i UE.
Teraz ponownie proszę tych kilku czytelników tego bloga którzy twardo rok temu pisali, że wyjście z UE nie wchodzi w rachubę i że NATO be to na 100% niemożliwe o wypowiedzenie się. Naprawdę, napiszcie co myślicie.

@dziel i rządź
Tu nie ma czego. Tu już zaorano. Recnyma naszymi. Jedyne pytanie brzmi kiedy plony orania będą zbierane. A lud mundry popiera.
-
2018/02/03 00:27:49
wyborcza.pl/7,75398,22975622,burza-wokol-ustawy-o-ipn-kaczynski-nasi-przeciwnicy-sa-bardzo.html
I gdyby ktokolwiek miał wątpliwości. Wróg czuwa ale my się nie ugniemy. Wróg to USA i Izrael żeby wszystko było jasne. Pytania?
-
2018/02/03 08:13:38
Dziś wrogiem jest Niemiec
Hmmm... www.rmf24.pl/newsamp-morawiecki-odpowiedzialnosc-za-wszystkie-zbrodnie-i-ofiary-i,nId,2517562

Wyjście z UE
Na razie ciągle nie wchodzi w rachubę. Przyjacielem Putina też nie będziemy. Przypadnie nam rola wasala, którego nikt nie traktuje poważnie, ale istniejącego w UE dzięki protekcji większego i nielubianego brata - Niemiec. Na razie za bardzo jesteśmy z nim związani gospodarczo.
-
2018/02/03 08:39:03
@ dzieł i rządź

Nie o to chodzi.
Zwróćcie uwagę, że na spotkaniu z premierem Izraela prezydent Rosji mówi mu, że Rosja popiera Izrael przeciwko Polscr.
Tymczasem parlament Rosji mówi Polsce, że Rosja popiera Polskę.
-
2018/02/03 10:27:32
Rosja zwyczajnie wie, że Polacy są w stadium takiego szaleństwa, że nawet nie zauważą, kto ich podpuszcza.

Aha, wiem, że czyta to paru fanów PiSu. Weźcie może podpowiedzcie Kaczyńskiemu, że skoro inne kraje wysyłają swoje uwagi ścieżkami dyplomatycznymi do Polski, to właśnie uznają Polskę za kraj suwerenny. Więc jeśli Kaczyński chce uspokoić sytuację, to powinien albo odpuścić i zacząć odmitologizowywać polską historię, albo dawać do zrozumienia, że Polska powinna być traktowana niczym półroczny berbeć, który właśnie zrobił bubu.
-
Gość: mlaskot, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2018/02/03 10:46:29
Kaczyński zrobił coś lepszego, powiedział zwolennikom, ze toczy się geopolityczna gra medialna, i że on "zna jej zasady". W ten sposób jednocześnie: pacyfikuje niezadowolenie z tego rozgrywania, zaprzecza nieudolności, przekuwa porażkę w sukces na "z góry ustalonych pozycjach", nie pozostawia wewnętrznym krytykom nic do dodania.
-
2018/02/03 11:38:56
A gdzie tam zrobił coś lepszego. Ma zwyczajnie szczęście, że opozycja jest słaba.

Wczorajszy przejaz dnia w PiSie był taki, że ustawa była sukcesem, bo miliony osób dowiedziały, że istnieje w ogóle taki termin, jak Polish Death Camps oraz sprawdziły sobie w Wikipedii, co to oznacza. Szkoda, że na opozycji brakuje osób, które by wstały i powiedziały, że:
-skoro nikt tego terminu nie zna i nie stosuje, to po co ustawa
-skrajną nieodpowiedzialnością jest niszczenie relacji z kilkoma sojuszniczymi krajami w celach dydaktycznych, dotyczących do tego jakiejś podrzędnej kwestii terminu, którego nikt nie zna, a jeszcze mniej osób stosuje, w tym prawie wszystkie przypadki to wina automatycznego translatora
-ustawa jest tym bardziej nieodpowiedzialna, że wszyscy wiedzą, iż media reagują źle, gdy zamiast sprostowań wysyła się im wezwania do prokuratury na przesłuchania
-skoro Kaczyński twierdzi, że rozumie zasady tej gry, to powinien stanąć przed trybunałem stanu za zdradę interesów Polski, ale dobrodusznie wierzymy, że jednak nie rozumie, więc to co widzimy to jedynie efekt bubu zrobionego przez półrocznego berbecia
-na końcu można delikatnie zasugerować, że na świecie, a już na pewno w Izraelu dość dobrze rozumieją niuanse historyczne, więc mówienie, że to wszystko wina Niemców wywoła co najwyżej uśmiech politowania.
-
2018/02/03 17:11:44
@ divide et impera

Kolega na fb zwrócił uwagę, że to podpuszczanie przez Rosję jest wielowarstwowe: Rosja mówi Izraelowi, że popiera go w sporze z Polską. Rosja mówi Polsce, że popiera właśnie ją - ale już nie ze względu na Izrael, tylko na skłócenie nas z Ukrainą. Wszyscy się już teraz skupili na znaczeniu ustawy o IPN dla publicznego języka, którym mówi się o holokauście, a przecież tam chodzi też o języku mówienia o problemach polsko-ukraińskich.
-
2018/02/04 01:37:51
Cały ten cyrk wygląda jakby był napisany na Łubiance. Jeden myk i gówno w wentylator trafia. Co daje sporo do myślenia.
-
Gość: redneck, *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
2018/02/04 09:58:02
@yellow... w tym kontekście warto także pamiętać o Operacji Most.
-
2018/02/04 13:29:36
Z drugiej strony, może rzeczywiście Rosja tym swoim działaniem chciała pomóc. Tj. liczyła na uruchomienie rusofobii, która nakazywałaby odrzucić tę ustawę. W końcu o ile Putinowi na rękę jest Polska słaba i skłócona ze wszystkimi, to jednak Polska oszalała nie bardzo. W końcu ropiejący wrzód umiejscowiony na szlakach handlowych jednak przeszkadza. A przy takim tempie niszczenia relacji ze wszystkimi (co dodajmy jest nieuchronnym efektem nacjonalizmu nakładającego na wszystko infantylny filtr jednolitych narodów, z których tylko "ten nasz" może być dumny), już niedługo jedyne środki dyplomacji, jakie Kaczyńskiemu zostaną, to będzie wykrzykiwanie z pianą na ustach, że zakręci kurek tranzytowy.

Próba oczywiście była umiarkowanie skuteczna - poziom szaleństwa jest taki, że Morawiecki zapomniał nawet o Stalinie mówiąc o odpowiedzialności za II WŚ.
-
Gość: obserwator, *.adsl.inetia.pl
2018/02/04 17:46:13
Wyborcza, PO, Newsweek, TVN, Nowoczesna...

Wszyscy jednym głosem, razem byle opluć. Ostatnie maski opadły.

A poparcie spada, a powrót do 'żeby było jak było co raz dalej'
-
pfg
2018/02/04 18:44:07
@obserwator - jak coraz dalej, skoro coraz bliżej? Rok 1968 powraca w wielkim stylu.
-
Gość: x, *.free.aero2.net.pl
2018/02/04 23:23:33
Polacy od zawsze stronili od przemocy i byli tolerancyjni oraz otwarci na bogactwo odmiennych poglądów, a kto twierdzi inaczej, tego w ryj i do piachu.

Nowy rząd potyka się o własne nogi, bo wypełnia polecenia Nadprezesa, nie rozumiejąc ich rzeczywistego celu. Już o taką obsadę Naczelnik Narodu zadbał, żeby wypełniała i nie rozumiała, potykanie się o własne nogi jest tylko oczywistą, ale zamierzoną przez Gnoma konsekwencją. W istocie chodzi zaś o coś bardzo ważnego i pilnego: dokumentne zohydzenie Polski i Polaków Zachodowi, i to koniecznie przed debatą nad zastosowaniem Art. 7. A to dlatego, że ze względu na różne własne dawne i obecne grzeszki wielu państwom członkowskim wcale nie uśmiecha się uruchamianie w obrębie UE mechanizmów dyscyplinujących, więc pod byle pretekstem gotowe byłyby sprawę rozmyć, odsunąć w czasie albo wręcz utrącić. Tymczasem Nadprezes musi takiego rozwoju wydarzeń za wszelką cenę uniknąć, ponieważ jego celem jest jak najszybsze i możliwie nieodwracalne wyprowadzenie Polski ze wszystkich struktur politycznych, militarnych i gospodarczych Zachodu i wepchnięcie Polaków w takie gówno, z którego przez pokolenia nie dadzą rady się wydostać. Zaś odzyskanie krajowego przywództwa na niwie budowy polskiej wersji faszyzmu i usadzenie niepokojąco usamodzielnionych chłopców od Winnickiego i Kukiza będzie miłym bonusem, istną wisienką na torcie - o tym, kiedy, komu i kogo wolno w Polsce bić i rabować, zdecyduje jedynie słuszna Partia, wsłuchana w jedynie słuszny głos Naczelnika, nikt poza nią.
-
Gość: x, *.free.aero2.net.pl
2018/02/05 09:54:50
A tu mamy już powrót do stawiania się urzędów skarbowych ponad wyrokami sądów (dał nam przykład Jan Szyszko, jak zwyciężać mamy): next.gazeta.pl/next/7,151003,22971702,mgm-po-raz-czwarty-wygrywa-w-sadzie-z-fiskusem-ten-ani-mysli.html#MT - widomy skutek upadku państwa prawa i parcia na łatanie wszelkimi środkami budżetu państwa. Dokąd takie praktyki zaprowadzą polską gospodarkę, też już mniej więcej wiadomo, to jest dryf w stronę systemu rosyjskiego, skrajnie niewydolnego i zdolnego do funkcjonowania jedynie dzięki bajecznie bogatym złożom surowców naturalnych (choć niedługo i one mogą już nie wystarczyć: vide Wenezuela), którymi Polska w odróżnieniu od Rosji nie dysponuje. Jeszcze parę lat rządów w tym stylu i wrócimy do najgorszych patologii lat dziewięćdziesiątych: łapówek dla urzędników i ściągania haraczy przez zblatowane z policją gangi.
-
2018/02/06 16:33:25
"Kto publicznie i wbrew faktom przypisuje Narodowi Polskiemu lub Państwu Polskiemu odpowiedzialność lub współodpowiedzialność (...) za inne przestępstwa stanowiące zbrodnie przeciwko pokojowi, ludzkości lub zbrodnie wojenne lub w inny sposób rażąco pomniejsza odpowiedzialność rzeczywistych sprawców tych zbrodni, podlega karze grzywny lub karze pozbawienia wolności do lat 3. Wyrok jest podawany do publicznej wiadomości. Przepis ten stosuje się do obywateli polskich i do cudzoziemców."

Ciekawe, że w tej całej aferze wokół szmalcowników, Grossów i reakcji Izraela umyka podłożony w nowelizacji drugi, wcale nie mniejszy ładunek wybuchowy - który, jeśli zostanie odpalony, może sprawić, że jeszcze zaczniemy całkiem miło wspominać obecne problemy wizerunkowe.
Co mianowicie, jeśli pod paragraf wpakuje się obunóż, w podskokach i z przytupem jakiś Czech czy Litwin po dziś dzień mający Polsce za złe Zaolzie, '68 albo Żeligowskiego? A przecież wystarczy, że w przypływie temperamentu publicystycznego "podkręci o dwa oczka" kwalifikację sytuacji i będziemy mieli klinicznie czysty przykład "przypisywania Państwu Polskiemu innych przestępstw stanowiących"...
-
2018/02/06 19:01:53
mobile.twitter.com/PawelWronskigw/status/960918383641419776
Ktoś ma pomysł jak to skomentować? Ja się poddaję.
-
2018/02/06 19:25:11
Wcieło treść z linki, oto ona:
"PiS na Sejmowej Komisji Obrony Narodowej zarzuca PO, że nie doprowadziło do końca programu caracal i dlatego teraz nie ma żadnego programu zakupu śmigłowców wielozadaniowych."
-
2018/02/06 19:54:20
@yt
Znajdzie się paru trolli, którzy porobią zestawienia 2015-2017. Zapewne chodzi o to, żeby jak najszybciej przykryć wpadkę dyplomatyczną.

@klopburger
Ta ustawa jest ciekawsza, np. definicja zbrodni ukraińskiego nacjonalisty jest dość szeroka i obejmuje "czyny popełnione przez ukraińskich nacjonalistów w latach 19251950, polegające na stosowaniu przemocy, terroru lub innych form naruszania praw człowieka wobec jednostek lub grup ludności"
Zbrodni tych nie dotyczy wyłączenie celów naukowych i artystycznych. Natomiast jak najbardziej zastosowanie ma ściganie poza granicami kraju.

Ukrainiec, który ukradł w 1949 roku Polakowi zegarek jest zbrodniarzem (art. 17 Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka), a ukraińskiemu naukowcowi, który w toku badań stwierdzi, że raczej nie było kradzieży, lecz raczej Polak ten zegarek zwyczajnie zgubił lub, że Ukrainiec nie był nacjonalistą, lecz zwyczajnym złodziejem, grozi do trzech lat więzienia w mysl art. 55 bez a ustawy o IPN.

Największa wtopa wizerunkowa to będzie jednak, jak zgarną jakiegoś nastoletniego uczestnika izraelskiej szkolnej wycieczki do obozu koncentracyjnego za to, że napisało mu się kiedyś nieprzychylnego twita o Polakach. To może im się udać.
-
pfg
2018/02/06 22:35:43
@klopburger - celna obserwacja!

@lolek - toteż należy się spodziewać, że wycieczki izraelskie do Polski ustaną. Albo też zacznie dochodzić do regularnych potyczek pomiędzy uzbrojonymi agentami ochraniającymi te wycieczki a polskimi służbami :-(

@yellow - w "Roku 1984" jest taka scena, w której Winston czyta, iż rząd obniżył normy przydziału czekolady, bo coś tam, coś tam. Akcja toczy się dalej, mija kilka dni i Winston czyta w gazecie sprawozdanie z manifestacji ludności wdzięcznej rządowi za zwiększenie przydziału czekolady.

Dzisiaj w Polsce co prawda wolno mieć stare gazety, można też sprawdzić w internecie, ale komu by się chciało? A fakty są takie: Czy rząd PO rozpoczął negocjacje w sprawie Caracali? Rozpoczął. Czy je dokończył? Nie dokończył. A mamy Caracale lub inne porównywalne śmigłowce? Nie mamy. Wina Tuska!
-
Gość: x, *.free.aero2.net.pl
2018/02/07 00:57:27
@PFG

Po pierwszej potyczce pomiędzy polskimi służbami a izraelskimi uzbrojonymi ochroniarzami tym ostatnim odebrane zostanie prawo do noszenia w Polsce broni (co będzie oznaczało kres wycieczek żydowskiej młodzieży do miejsc pamięci). Co innego ochroniarze Erdogana - tym przyzna się zapewne stosowną licencję na odstrzał demonstrantów, a jeśli Turcja będzie dla nas miła, to może i status honorowych myśliwych, z prawem do urządzania polowań na całym terenie Polski.
-
Gość: x, *.free.aero2.net.pl
2018/02/07 08:19:45
@Gęba

Najciekawszy w tym wszystkim jest fakt, że do niedawna Polska de facto przewodziła wymarzonemu przez PiS i jego wyznawców Międzymorzu/Trójmorzu - Niemcy i Francja, nie mając siły ani możliwości uzgadniać osobno z każdym krajem Europy Środkowej/Środkowo-Wschodniej szczegółów decyzji politycznych, traktowały Warszawę jako wyraziciela opinii całego regionu, sprawiając, że cała okolica (zarówno kraje należące do UE, jak i pozostałe) zabiegała o naszę uwagę i zrozumienie. Z chwilą, w której staliśmy się unijnym pariasem, sytuacja całkowicie się odwróciła i nikt nie chce mieć z nami nic wspólnego. Mechanizmy unijne z każdym rokiem zwiększały nasze formalne i nieformalne wpływy w regionie; obecnie wpływy te stopniały do zera, to polscy rządzący muszą łasić się do polityków węgierskich czy białoruskich, byle tylko nie trwać w totalnym osamotnieniu i odrzuceniu.

Nadprezes świetnie o tym wie i doprowadził do tego spustoszenia z pełną premedytacją. O predyspozycjach umysłowych jego zaplecza najlepiej świadczy to, że ono wciąż nie zdało sobie sprawy z tego, co się dzieje, i uważa obecny rozwój wydarzeń za splot niepomyślnych okoliczności i wrażych knowań, a nie za naturalną, przewidywalną i zaplanowaną konsekwencję poczynań Wodza (i jego wiernych, acz nierozgarniętych, sług).
-
Gość: x, *.free.aero2.net.pl
2018/02/07 08:27:54
To zaś powinni koniecznie przeczytać wszyscy pożyteczni idioci, którzy szli ze swoimi dziećmi na Marsze Niepodległości, szczerze wierząc, że to impreza patriotyczna, a jednie sporadycznie zdarzały się na niej pojedyncze rasistowskie ekscesy: oko.press/juz-maszer-organizatorzy-marszu-niepodleglosci-apelowali-prezydenta-by-zdjal-jarmulke-a-zydow-by-wracali-izraela/ - no, ale jeśli ktoś był w stanie tak długo okłamywać się w tej sprawie, to szanse na nagłe intelektualne i moralne odrodzenie ma raczej znikome.
-
2018/02/07 09:31:52
" Albo też zacznie dochodzić do regularnych potyczek pomiędzy uzbrojonymi agentami ochraniającymi te wycieczki a polskimi służbami "
Nie, nie będzie żadnych potyczek. Możliwe, że strona polska będzie o tym przekonana i wtedy w świat pójdą zdjęcia, jak po izraelskiego nastoletniego twitterowego trolla przysyłane są oddziały antyterrorystyczne.
A jak wycieczki przestaną przyjeżdżać, to i słowo "polskie" nabierze zupełnie nowego sensu.

"To zaś powinni koniecznie przeczytać wszyscy pożyteczni idioci, którzy szli ze swoimi dziećmi na Marsze Niepodległości, szczerze wierząc, że to impreza patriotyczna,"
To mi zawsze przypomina to wydarzenie (wiem, że z 2016): wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,20717217,wladze-policja-a-przed-nimi-dumnie-maszeruja-mezczyzni.html

"O predyspozycjach umysłowych jego zaplecza najlepiej świadczy to, że ono wciąż nie zdało sobie sprawy z tego, co się dzieje, i uważa obecny rozwój wydarzeń za splot niepomyślnych okoliczności i wrażych knowań, a nie za naturalną, przewidywalną i zaplanowaną konsekwencję poczynań Wodza"
Poczynania są zaplanowane i wykonywane z premedytacją, to niewątpliwe. Nie był bym natomiast taki pewny co do tego, czy Prezessimus osiąga, to co sobie zaplanował. W tym przypadku mógł zwyczajnie paść ofiarą swojego sukcesu w budowaniu "wzmożenia narodowego". Może liczył, że uda się przekonać stronę izraelską. Chociaż nie miał czym - każdy jego gest był natychmiast kontrowany wypowiedzią na potrzeby krajowe, gdzie z kolei nie chciał wyjść na "słabeusza".
I tak zapewnienie, że badania naukowe będą wolne było natychmiast kontrowane wypowiedziami o takim jednym emerytowanym pracowniku szóstego uniwersytetu świata wg rankingu szanghajskiego. Wypowiedzi o przyjaciołach były natychmiast kontrowane wypowiedziami o chciwych parchach. A wypowiedzi, że nie jesteśmy negocjanistami, więc można dyskutować udział niektórych Polaków, były kontrowane twierdzeniami, że absolutnie wszystkiemu winne są Niemcy. Jak widać słodzenie narodowcom i dbałość o dobro kraju zwyczajnie nie idą w parze.
-
2018/02/07 19:40:39
Przełom! MSZ zażądał oddania wraku Tupolewa!
Pytanie co zrobi Putin?
1) zaduma się
2) zje cukierka
3) wybuchnie śmiechem
4) puści bąka
5) odda wrak i przeprosi
A czy ty byś oddał?
-
Gość: x, *.free.aero2.net.pl
2018/02/08 11:39:40
@Lolek Jak widać słodzenie narodowcom i dbałość o dobro kraju zwyczajnie nie idą w parze.

Nie idą. Błędem jest samo założenie, że Nadprezes dba o dobro kraju, czy czyjekolwiek zresztą. Owszem, spora część PiS-owskiego zaplecza - bo oprócz niej jest tam trochę cynicznych oportunistów, którzy świetnie wiedzą, że kraj na tym cierpi, ale mają to głęboko w dudzie, dopóki widzą w tym własny zysk - szczerze działa właśnie w takich zacnych intencjach, przy czym owa zacność intencji nijak nie umniejsza niszczycielskich skutków ich poczynań. Ale Gnom życzy im nie lepiej niż Tuskowi czy Żydom, może tylko bardziej tymi pożytecznymi idiotami gardzi.

Mądrości dziennikarza wPotylice na dzisiejszy poranek: wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,161770,22993196,kaczynski-wszystko-zaplanowal-a-moze-rzadzi-calym-swiatem.html#Z_BoxNewsLink&a=66&c=96
-
2018/02/09 01:13:34
Panie i panowie, o czym w ogóle mowa? Jesteśmy świadkami upadku RP. Tyle. Upadku like koniec. Like 1795. The end.
Przyjaciół zero. Wrogowie wszędzie. Dosłownie. Armii niet bo Antek zrobił swoje. Zależni ekonomicznie od wrogów. I to jest różowy obrazek gdyż podobnież Orban jest z nami. Chwytacie? Już po zabawie. Teraz trzeba chrust gromadzić.
The end.
Fajnie było być świadkiem końca PRLu, i troche mnjej fajnie jest być świadkiem polskiej głupoty kończącej po raz n-ty RP.
-
Gość: x, *.free.aero2.net.pl
2018/02/09 10:26:28
@Yellow

Don't panic. Katolickie (i chyba szerzej: chrześcijańskie) nauczanie od dawna podkreślało, że popadanie w rozpacz i utrata nadziei jest głównym błędem i jednym z najcięższych grzechów, jakie może popełnić grzesznik. Cała siła Nadprezesa bierze się z inercji i lęku jego sługusów, których stopniowo "umaczał" w coraz poważniejsze sprawki, aż po jawne łamanie Konstytucji. Ale teraz, gdy niektórzy z nich są w stanie wreszcie dostrzec, że Gnom popełnia rozłożone w czasie gigantyczne samobójstwo rozszerzone, w którym próbuje pogrążyć na pokolenia cały kraj i naród, może jeszcze zdążą w ostatniej chwili wyrwać mu stery z ręki. Nawet banda pełna nieudolnych idiotów, oportunistów i świń ma przecież jakieś resztki odruchów samozachowawczych i choć raz na kilka lat doświadcza sekundy namysłu nad tym, jakie życie szykuje swoim dzieciom. Jeśli zmienią herszta, choćby i na ostatnią kanalię albo palanta, to i tak da to im samym - i Polsce przy okazji - większe szanse przetrwania niż ślepe wykonywanie poleceń faceta, którego każda decyzja ma na celu wyłącznie zaszkodzenie Polakom.

Nadprezes chwacko ujeżdżał PiS-owskiego byka już bardzo długo, ale żadne rodeo nie trwa wiecznie. Jeśli bydlę nie chce zostać zajeżdżone na śmierć, to ma jedną z ostatnich już okazji, by zrzucić Gnoma.
-
Gość: x, *.free.aero2.net.pl
2018/02/09 11:12:40
@Antek zrobił swoje

Cóż, teraz ścierniska pozostałego po Antonim dogląda Płaszczak, który wypali je do gruntu napalmem, zaorze i obsieje solą, żeby nic już nie odrosło, i żeby niczego nie było: www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kraj/1737450,1,minister-obrony-mariusz-blaszczak-uderza-w-szefa-sztabu-generalnego.read
-
Gość: Chińska_TV, 87.204.191.*
2018/02/09 17:26:55
@yellow
"Już po zabawie. Teraz trzeba chrust gromadzić"

Nie, nie trzeba, ten kraj może gnić i rozpadać się jeszcze kilkanaście lat (w zależności od sytuacji geopolitycznej) - o wiele gorsze satrapie trzymały się całe dekady. Rządy prawicy skończą się nie z hukiem, a ze skomleniem. Polacy wyssali prawicowe poglądy z mlekiem matki (Kościoła), więc kiedy ludziom znudzi się PiS (co nastąpi raczej nieprędko), po prostu wybiorą sobie... inną, równie lub bardziej oszołomską prawicę.

Przewiduję, że w ciągu dekady-dwóch, władzę od Prezesa przejmie inna prawica - ta młoda, kukizowo-korwinistyczno-narodowa (tak jak na Węgrzech, gdzie Orban porządzi może dekadę, po czym straci władze na rzecz Jobbiku). Demografia (zarówno w Polsce jak i na Węgrzech) jest nieubłagana i na korzyść Kukizów pracuje czas. Nas, lewaków i liberałów, ubywa, podczas gdy młodsze roczniki, te wychowane na katechezie w szkołach i w kulcie Żołnierzy Wyklętych, raźno maszerują ku narodowokatolickiej przyszłości. Masz jeszcze dużo czasu, żeby wyrobić szwedzkie obywatelstwo.

Yellow, natrzaskałeś tu tyle postów o "głupich wyborcach" itd., ale jakoś nigdy nie odniosłeś się do postępującego od lat skrętu w prawo młodzieży, ich zwrotu ku religii jak też niepokojącej faszyzacji, następującej w grupie najmłodszych wyborców. Temat, jak rozumiem, dla solidarnościowca niewygodny?

@x
"banda pełna nieudolnych idiotów, oportunistów i świń"

A któraś prawica była inna? Te wszystkie ZChN-y czy LPR-y to niby jakie były? Lata 90-te: Kwaśniewski, który miał "krzyżować katolików" czy wycie o "bolszewickiej konstytucji" przed referendum w 1997 - przecież pamiętam tamte cyrki.

PS. Zgadzam się z tym, co tu pisał @wb40 - i pozdrawiam, jeśli to czyta.
-
2018/02/10 08:02:56
@chińska
Czytam, czytam. Dziękuję i również pozdrawiam.

@yellow_tiger
Nie doceniasz wodza. Nie tylko Orban. Do naszych sojuszników dołączył Kadyrow, no Putin to wiadomo, ale to spółka cicha, na pewno Erdogan. Teraz spodziewam się efektów kuli śniegowej i dołączania kolejnych fanów "tradycyjnych wartości", których jeszcze wielu na świecie. Takim cichym sojusznikiem jest jeszcze Netanjahu, któremu bardzo przydała się polska ustawa, bo ma co u siebie przykrywać.

@x
Nie wiem czy czytałeś Niemcewicz od przodu i tyłu Zbyszewskiego. Wiem, że to "tendencyjny paszkwil", niemniej dość dobrze udokumentowany.
Pokazuje, że liczenie na jakiś instynkt samozachowawczy to raczej myślenie życzeniowe niż realna możliwość. Zresztą dzieci tych, którzy realnie coś w PiSie znaczą na pewno sobie poradzą. Kimowie na przykład kształcili dzieci w Szwajcarii.
-
Gość: mlaskot, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2018/02/10 18:54:19
Więc jakżeż to - zawoła zdumiony czytelnik: - profesor-doktór-generał-dyrektor mówi tonem wyroczni o źródłach, których na oczy nie widział?
A państwo się orientują co to jest profesor?
To człowiek, który wie dużo rzeczy, które trzeba wiedzieć lepiej od niego, żeby wiedzieć, że on nic nie wie.


No tendencyjny ten paszkwil.
xD
-
Gość: mlaskot, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2018/02/10 19:01:57
Biadolenia pani Apenszlakowej w "Naszym Przeglądzie", że pominąłem zbawienną rolę Żydów w powstaniu kościuszkowskim są śmieszne. Znam materiały i kiedyś wykażę, że udział Berka Joselewicza w insurekcji był zwykłą hucpą.
Oburzały się, coś piętnowały różne Mitznery, Feierglasy et co - nie ma się co nimi zajmować.
Słonimski dawał mi jakieś pouczenia - jeszcze do tego nie doszło, by taki Słonimski uczył mnie historii Polski. Gdy będę pisał życiorys reb Altera z Góry Kalwarii, albo sporządzał wykaz Żydów osadzonych w Jabłonnie podczas wojny 20-go roku - wtedy poproszę go o pomoc i informacje.


Wiadomo, żeby Zbyszewski poszerzył wypowiedź kiedy później?
-
Gość: x, *.free.aero2.net.pl
2018/02/10 19:25:18
@WB40

O książce Zbyszewskiego chyba dawno temu słyszałem, ale jej nie czytałem - widzę, że były wznowienia, więc jeśli na nią trafię, to chętnie zerknę.

Syn Kima uczył się w Szwajcarii, a syn Kadafiego doktoryzował się na LSE, wiem. Ale teraz już rosyjscy oligarchowie całkiem poważnie obawiają się, że zarówno im, jak i ich rodzinom niebawem skończą się wakacje na francuskich plażach, apartamenty w Londynie, kształcenie w Nowym Jorku i konta w Zurychu. Afrykańskich czy południowoamerykańskich oficjeli też już nie można korumpować tak otwarcie, bezczelnie i bezkarnie jak kiedyś. Świat się zmienia, pod tym względem na szczęście chyba na lepsze, tu akurat łatwość rozprzestrzeniania się informacji komplikuje życie paskudnikom.

No i nie da się ukryć, że szeregowcy PiS-u to nie żaden Kim, Putin czy Bierezowski, więc nawet w obecnej nie najgorszej sytuacji ekonomicznej łatwo wygodnego zapasowego gniazdka na Zachodzie sobie nie uwiją, a co dopiero, gdy rozpieprzona przez PiS Polska zacznie się sypać (to trochę potrwa, bo przejęte było w niezłym stanie, ale nawet sanitariaty po pewnym czasie wymagają serwisu, a co dopiero nieco bardziej skomplikowane struktury państwowe). Jednym z powodów, dla których PRL skończył się skomleniem, a nie krwawą jatką, było zdanie sobie przez partyjnych notabli sprawy z tego, że już byle zachodnioeuropejski mieszczanin żyje spokojniej, dłużej, zdrowiej i dostatniej niż oni i ich rodziny; podobno po śmierci jakiegoś warszawskiego PZPR-owskiego kacyka w latach osiemdziesiątych na szczycie partii rozgorzała zażarta walka o jego żeliwną wannę (którą oczywiście w pierwszym rzędzie odebrano wdowie po nim)...

A instynkt samozachowawczy jednak jakoś działa, tyle że często poniewczasie. Spiskowcy przeciwko Hitlerowi skończyli na rzeźnickich hakach, a Stalina chyba nikt nie zgładził (choć niektórzy spekulują, że go otruto, a są przesłanki, by sądzić, że celowo nie udzielono mu pomocy, gdy konał), ale już Beria czy Robespierre nie mieli tyle szczęścia. Wolałbym jednak, żeby u nas przeciwdziałania podjęto, zanim sytuacja dojrzeje do polskiego przewrotu thermidoriańskiego. PiS-owcy też by woleli, choć może na razie w większości nie zdają sobie z tego sprawy.

-
Gość: x, *.free.aero2.net.pl
2018/02/10 19:30:12
@Mlaskot Ano; nieprzypadkowo Zbyszewski był jednym z filarów Prosto z mostu...
-
Gość: x, *.free.aero2.net.pl
2018/02/10 20:27:29
No dobrze, przejrzałem Niemcewicza od przodu i tyłu (w wersji, którą można znaleźć w internecie) i znalazłem go dość męczącym - drugim Tukidydesem Zbyszewski nie jest. Zgodzę się, że dzisiejsze obrazki z Sejmu, Krakowskiego Przedmieścia i Kurwizji robią podobnie nużące wrażenie, najwyraźniej estetyka i antysemickie obsesje niewiele się zmieniły od czasów przedwojennego ONR-u.